söndag 10 oktober 2010

Sorgen och det värsta.

Du finns överallt, säger vi nu.
I hjärtat, bland träden, i luften. Dina små fötter med McQueen-sockar på
sparkar boll med stjärnor den här hösten.

När Frej idag höjde sitt legoskepp mot skyn och ropade "Isak, visst kan du se?
Visst kan du höra vad jag säger till dig?" är jag säker på att du kunde just det.

Dagen idag blev den tyngsta och det kommer bli så många fler.
Som Frej själv sa, "det blir sorgligt, tråkigt och dumt, nu när Isak inte finns här mer".

27 kommentarer:

  1. Så berörd. Tårar rullar. Så fruktansvärt.
    Så fruktansvärt så att det nästan blir ohanterbart- för små människor ska få växa upp, vara friska och få leva..
    Överleva.
    Det finns ingen mening med något annat.

    En stor varm kram till dig. Ta hand om dig, din familj och dina kära.
    //Tjillevippmorsan

    SvaraRadera
  2. Det kändes som att allt inom mig bara stannade när jag nu läste ditt inlägg på morgonen, ändå känner jag varken er eller Isaks familj. Det tog helt stopp och jag vet inte vad jag ska skriva för jag vet att det inte finns något bra att säga när det värsta av allt det hemska har hänt. Ta hand om varandra, finns för varandra och krama om varandra extra mycket. Själv ska jag gå och sätta mig och mysa med mina barn i soffan istället för att slösa bort min morgon vid datorn.

    SvaraRadera
  3. jag vet inte vad jag ska skriva. Plötsligt känns livet så fruktansvärt orättvist att ord saknas för att beskriva hur mycket. Det ska inte vara så här, det är så fel fel fel.

    Och jag tror på fullaste allvar att Isak såg legoskeppet och att han är glad över att ha en sån fin vän som Frej.

    Ta hand om er, jag önskar så att jag hade kunnat göra något för alla familjer i Isaks situation.

    SvaraRadera
  4. :´(
    Hemska hemska hemska saker.
    Stora styrkekramar från mig!

    SvaraRadera
  5. Kommer du ihåg dikten du gav mig.....jag tänker på den nu. Ger lite kraft i det obegripliga.... jag är helt övertygad om att änglar finns! Skönt att höra att killarna håller "kontakten". Jag tror att det är jätteviktigt , för de är ju fortfarande bästa kompisar trots det som hänt. Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  6. Jag som trodde Isak skulle få bli en av dom som får sitta och dingla med fötterna på en blå pinnstol! Det borde alla barn få göra!

    Kan inte föreställa mig någon värre situation för en familj och dess nära och kära! Mina tankar går till er idag.

    Krama varandra extra mycket idag.

    SvaraRadera
  7. Jag gråter. Det är orättvist, det är fruktansvärt. Önskar att jag kunde ge er styrka på något vis. Stor kram.

    SvaraRadera
  8. Usch det finns inga ord...
    styrkekramar

    SvaraRadera
  9. Men... så hemskt.
    Så himla himla ledsamt och fel.
    Många varma fina tröstande kramar kommer här.

    SvaraRadera
  10. Åh, vad ledsamt. Så otroligt sorgligt och hemskt.
    Borde inte få hända...

    SvaraRadera
  11. Finner inga ord som känns passande... men ni finns i mina tankar.

    SvaraRadera
  12. Faan jag blir så ledsen!! Jag tänkte verkligen att det där skulle "lösa sig" på nåt sätt, mirakel sker liksom. Han skulle som sagt vara en av dom på pinnstolarna.. Vidrigt hemskt. Kram på er allihop.

    SvaraRadera
  13. Obeskrivlig känsla hos mig när jag läser detta.
    Kram till er och Isaks familj.

    SvaraRadera
  14. Vi tänker på er och Isaks familj

    SvaraRadera
  15. Orättvist, så förbaskat orättvist...
    Jag saknar ord :(
    Kramar till er.

    SvaraRadera
  16. Fan. Och så fel. Miljoners med styrkekramar till er.

    SvaraRadera
  17. Jag är säker på att Isak är förste styrman på det skeppet!

    Det finns inte ord som räcker till.

    Vi tänder ljus för Isak ikväll, tänker på er och hans familj.

    Stor kram från mig.

    SvaraRadera
  18. Det är klart att han styr skeppet. Det här skeppet kan också susa iväg bland stjärnorna på himlen. Han kommer att styra runt bland alla han känner för att se vad dom gör. Frej kommer att känna hans närhet många gånger framöver. En liten hjälte som "inte gick att laga" glömmer man inte så lätt.

    SvaraRadera
  19. Varför? Varför? Varför? Ska livet vara så hårt och orättvist för en sådan liten kämpe!

    Mina varmaste tankar går till er och Isaks familj med förvissning om att han alltid kommer att finnas med er! *Styrkekramar*

    SvaraRadera
  20. Så orättvist. Det gör ont i hjärtat...

    SvaraRadera
  21. Avskyr cancer, speciellt när den sitter på de små!! Tänker på Isacs familj och på alla som älskar honom!

    SvaraRadera
  22. åh vad hemskt,jag tror alla höll sina tummar för ett lyckligt slut.Man blir bara så ledsen när allt är så orätvist :-(

    SvaraRadera
  23. Nu sitter jag här och storbölar mitt i middagsstöket.

    Livet är så fruktansvärt orättvist ibland. Barn s k a i n t e dö!

    Det finns inga ord som gör saken bättre eller minskar smärtan. Den försvinner aldrig, den blir bara lite lite lättare att leva med ju längre tiden går.

    Massor, massor, massor med kramar till dig och dina fina killar. Och till Isac och hans familj också såklart <3

    SvaraRadera
  24. Kikar in hos dig och tårarna kommer, jag är ny här men skickar dig en varm kram!

    SvaraRadera
  25. Nu sitter jag här och gråter igen. "En liten hjälte som inte gick att laga"...

    Hur är det med er? Det är så lustigt det här med bloggvärlden, ibland känner man sig så nära och ändå är man så långt borta.

    Jag tänker på er, era barn som ska hantera det här, på Isak i sitt skepp, på Isaks familj och så tänker jag lite extra mycket på mina egna också. Man får inte glömma att leva i nuet.

    SvaraRadera
  26. Jag saknar familjen Skryt!

    Hoppas ni har en mysig söndag framför er!

    Kram

    SvaraRadera