onsdag 29 juli 2009

Jag och skrytpappan har länge haft en massa pretentiösa idéer om att våra barn bara ska se barnprogram och filmer som idkar ett fint språkbruk. Dvd-filmer med rörigt tecknade serier där dialogerna mest låter som "gaaah, WII, aaaah" har vi således helt bojkottat. Vi gick så långt att vi helt sonika stängde av Bolibompa när vi halvt hysteriskt misstänkte att dialogen (alt handlingen) skulle skicka våra barn rätt in på tonårshem för kriminella en sisådär 13 år bort. Nu har vi tänkt om. Ja, som rätt fisförnäm femåring slukade jag ju MASK och Transformers. Skrytpappan älskade HeMan. Och aldrig har vi suttit på ungdomsfängelse eller blivit sexistiska galningar. Och visst kan vi prata med ord som låter mer civiliserat än "gaaaah! jag ska slå dig i skallen....!". Så, vi beslutade oss för att hyra en, för oss, vansinnig dvd till barnen. Scooby Doo. Och som de älskade den! StorTage satt som paralyserad i 60 minuter. Okontaktbar. Nu ÄR livet Scooby-Doo. Vi måste genast skaffa fler filmer, dockor, tröjor.. vad som helst! StorTage ser mig bedjande i ögonen och väser "Scooby-Doo mamma.. jag vill se mer.."

1 kommentar:

  1. Men, jag kommenterade ju detta i går? Utan resultat? Jaja. Tyckte att Scooby doo kan vara dålig influens. Vem vill att ens ungar whra whrata whrå whrär? Nä, jag tror att det blev ett felbeslut. Tillbaka till Fem myror! ;-)

    SvaraRadera