torsdag 30 juli 2009

Katt och Råtta

StorTage citerar filmer och LillLage hänger på.

Tage - "Ska du dricka lemonad nu när du äntligen tjänat ihop lite pengar?"
Lage - "Ska du dricka marmelad när du äntligen fått pengerne?"
Tage - "Jag förnimmer inga sopor Bonita."
Lage - "Det försvinner inga sopor Anita."

StorTage blir lagom irriterad. LillLage upprepar då bara citatet med ännu mer småländsk dialekt.

Förresten. Är det bara våra barn som vägrar bada/leka/göra något what so ever, så länge det finns en packad fikakorg. När sista smulan är uppfikad kan de möjligtvis tänka sig att aktivera sig. Men bara möjligtvis.


1 kommentar:

  1. Gillar Lages citat bäst! :-) Vicken härlig bild. Vi har också det där fikaproblemet, men hos oss är det jag som vägrar göra något, typ städa, innan jag vet att det inte finns socker i huset alt innan jag ätit så mycket socker att jag vill kräkas.

    SvaraRadera