fredag 31 juli 2009

Kronprinsessan

Igår, medan jag satt på altanen och höll lille Pom sällskap, sprang en handfull med barn förbi (inklusive LillLage och StorTage). De stannade upp och ett av barnen höll en trollstav mot skyn. Denna dialog utspelade sig:
- Jag gör trollstaven kall. Nu får vi stanna där vi är.
- Vaddå? Ska vi stanna här? Skulle vi inte till älvlandet?
- Jo, jag ska försöka. Kära trollstav, sänd oss till det andra landet!
- Nej, det gick inte.
- Jo det gick!
- Se, vi är framme!
- Vardå? (En av mina söner)
- HÄR, i älvlandet (Två flickor i kör)
- Här finns ju älvdrottningen (ett barn pekar på mig).
- Nää, MIN mamma är älvdrottningen (ett annat barn, lite hysterisk på rösten).
- Jaha.. men hon där (alltså jag), hon kanske får sina krafter sen då. Nästa år typ. Alltså, då det är dags för henne att bli gammal (tack!), då kan ju hon få bli drottning. Hon får ha lite halvkrafter sålänge.

Jodåsåatteh, nästa år. Då är det jag som får kraften och således makten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar