måndag 7 juni 2010

Kvällstankar.

Det händer antagligen för mycket just nu, för mycket som är för jobbigt. Därför seglar min hjärna in på små segelbåtar av bröt. BRÖT som flottarna skrek när det hopade sig. Som en kvinna i rak nedstigande led av icke-flottare borde jag ju veta vad jag skriver om, så lita handlöst på mig. Tandlöst.

Jo, jag har snöat in mig på adjektiv, kvällen till ära. Skrytpappan är på föreningsmöte, så jag passar på. Mitt finaste adjektiv är "konkav". Eller kanske "frissig". "Len" är också bra. "Vig" och "bjärt" känns vasst.

Vilket är era finaste adjektiv? ALLA måste svara!

17 kommentarer:

  1. Mjuk gillar jag, även skrattig är bra. Maken säger vacker. Det är fina adjektiv. Frissig var ett bra ord, det ska jag nog använda mer.

    SvaraRadera
  2. Vått, ja det är väl ett fint adjektiv!

    SvaraRadera
  3. men oj, "bitter" - är det ett adjektiv? i så fall tar jag det, annars vill jag int vara med!
    såg du förresten att jag la ut en bild på plankan idag? only for you!

    SvaraRadera
  4. Off topic,
    men fru skryt, min man är samma blandning som
    din. Det och Anthon. Gud.

    (vad jag vill låta vara okommenterat är HUR jag surfar runt)

    SvaraRadera
  5. Burlesk! Jovialisk är också bra!

    SvaraRadera
  6. Altruistisk. Bra att vara och tungvrickande.

    SvaraRadera
  7. Onomatopoetisk! Som klucka och bullra.

    SvaraRadera
  8. Mandolinformad, skrimmrande, böljande.

    SvaraRadera
  9. Jag har fler favoriter: knastrig, ungsbakad, spräcklig, sträv, laxrosa och kollrig!

    SvaraRadera
  10. Om du ska vara så olyckligt bestämd om ordklasser måste det just nu vara chokladig och polkagrisig och vinig.

    SvaraRadera