söndag 6 juni 2010

Oh den sega morgonstund.

Grattis Sverige på dagen! Jag har sedan bloggens början låtit bli att prata politik, så jag skall inte börja nu heller (men kanske i en ny blogg, som ska heta Gnällmorsan eller Skrällmorsan eller Psykbrytmorsan eller rätt och slätt Nufårdetfanvaranog-morsan).

Ja, vad ville jag ha sagt med det? Antagligen ingenting. Det är söndagmorgon och jag är trött.

Tage läser för Pompan





Och Lage, som satte sitt vara-uppe-länge-rekord igår (21:30) vill vara för sig själv.




Han vaknade nämligen klockan 05:30 som vanligt och är vad man skulle kunna kalla ur fas idag.

Ja just. Jag har länge tagit Tage som en obotlig optimist, men har senaste tiden fått revidera det lite. Han börjar bli stor och väldigt, väldigt orolig. Igår valde vi att beställa en taxi från partajet, varpå Tage fick panik. Efter att ha förklarat att taxichauffören med all garanti skulle lämna av oss på rätt plats (dvs hemma) vågade han sig in i bilen. Men det satt långt inne och under några sekunder såg jag mig själv promenera den långa biten med Tage i handen.

Idag väntas sjörövarpicknick på gården med alla barn. Efter detta skall jag och Karin Vobbla. Vi är så sjukt duktiga på att träna, vi går runt på gymmet som att vi ägde stället (vilket vi nästan gör, eller?). Att vi använder lårmaskinen på armarna låtsas vi som att vi är fullt medvetna om, även när någon kommer fram och påpekar det ("Eh, ja..? Vad vill du ha sagt egentligen? Tycker du att vi gör FEL som utforskar maskinerna och hittar nya användningsområden? Tänkte väl det!" Back off liksom, det är två genier i sitt esse! )

1 kommentar:

  1. Vilken mysig start på dagen ni verkade ha. Han är klok Tage, jag är också lite rädd när jag åker taxi ibland. Jag har varit och simmat idag, blev en bra simdag, mitt skåp 749 var ledigt, duscharna som är mina var lediga och bassängen nästan tom. Lovely. Synd bara att jag sträckte halsmuskeln när jag skulle styla och göra ryggsim, nu sitter jag med linement och sjal.

    SvaraRadera