måndag 28 juni 2010

Nejmen, låt bli att köpa du. För all del.

Måndag. Två dagar innan Skrytpappan går på semester, fyra dagar sedan LillLage bröt armen och tre dagar innan vi susar med flyget mot huvudstaden. Det skulle även vara dagen då vi skrev kontrakt med nya stugägaren, men så blev inte fallet. På grund av plötslig sjukdom backade köparen ur. Jaha. Nämensäggoddagdå. Tack och lov hakade budgivare nummer två på och beslutade sig för att köpa istället. Till lite reducerat pris offcourse, men hey, det ligger i alla fall långt över våra förväntningar. Så, på onsdag, det är då vi lämnar över (ta i trä!).

Jag funderar lite över Stockholmsresan och vad jag förväntar mig. Visst, det ska vara på barnens villkor, men jag har minsann tänkt att smyga in lite egna grejer också. Exempelvis kika på Schulmans bokaffär. Stirra in genom mama-redaktionens fönster. Kanske vinka åt Laila Bagge. Gratulera Kronprinsessan och herr Daniel. Titta in i några barnklädesaffärer där butiksytan ligger på ca 15 kvadrat. Klappa en haj. Prata vett med Stadsministern och kanske, men bara kanske, dansa polka med Peter Jöback (jag vet, polka.. det låter ju banans, men jag tänkte "varför inte, hur ofta är jag i Stockholm liksom. Vals och Tango är ju så blasé")

Så mycket att göra och så lite tid.

Ska bli häftigt i alla fall. Det lär ju vara kändisar överallt och jag ska krama/dansa med dem alla.

Nu ska jag packa. Svårt. Vad passar när man ska träffa kungligheter till exempel?


Ps. När Skrytpappan korrekturläste var hans kommentar "du låter som en lantis" och jag ba "ät skit". Eller nä ok, jag sa "Lantis and proud". För så är det ju.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska kika på en polka, klappa på stadsministern, och stirra in genom en haj. Fast jag vet inte hur det är med ordningsregler i storstan. Förmodligen är det nog laglöst, pfft..

    SvaraRadera
  2. Ja, de jer ju nalta stela, dänna över.

    SvaraRadera
  3. Åh, du får ju såklart ha olika kläder beroende på vem du träffar. Du får väl lösa det med att kunna snabbt klä av/på dig. Vad bra att ni kommer iväg på er resa trots allt som hänt. Ni är väl värda den! kram

    SvaraRadera
  4. Jag var i STockholm för två veckor sedan och hängde med Carola och Andreas Carlsson (från Idol och Made in Sweden. Han är kompis med Laila Bagge.) Visserligen var Carola på en scen och Andreas gick ur en taxi 20 meter ifrån mig. Men ändå! ;)

    Hoppas att du har lika tur!

    SvaraRadera
  5. Himmel, jag blir alldeles matt! Det händer så mycket runt dig hela tiden! Själv skulle jag vara däckad för länge sedan! Hoppas ni får en härlig semester i Stockholm. PS: glöm inte solskyddsfaktor och en elegant solhatt (modell Gigantosaurus), det ska ju bli värmebölja söderöver nu.
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera