tisdag 15 juni 2010

Liten uppdatering.

Hej kompisar. Tack för alla kramar. Läget är fortfarande bajs, men har haft små (eller stora) ljusglimtar. Här är en liten bildvisning av vad som hänt den senaste bloggfria tiden.





StorTage hade sin förskoleexamen. Det blev mycket kramar, tårta och lek, men även tårar. "Det är sorgligt att lämna sina fröknar och småkompisar, men skönt ändå att få bli stor", som Tage själv uttryckte det.





När en efterlängtad kompis kommit hem fick Lage välja vad de skulle göra tillsammans. "Hoppa på chipspåsar" blev svaret. Huset kommer aldrig bli sig likt efter att 1 kilo friterade potatisar gjort sitt inträde i hemmiljön, I tell you. Men, barnen hade vansinnigt roligt, vilket var huvudsaken.





Jag fick en gamal goding med Posten...






... och sminkade ögonen med en annan gammal goding - mascaran. Måste köpa en ny, den torkade ihop 2004.





StorTage tappade ytterligare en tand och fick besök av tandfén. Denna gången sa han sig inte tro på damen i fråga, men spenderade en näst intill oroväckande tid med att leta efter ett eventuellt kvarglömt trollspö.






Jag planterade min första seriösa rabatt. Och ja, jag fick hjälp, och nej, det var inte min idé. Kommer dock att vårda dessa små tingestar som om de vore av guld. För 225kr /plantan misstänker jag att de i alla fall skulle kunna räknas som smycken (och gå på hemförsäkringen om (när) jag tar död på dem).





Samt köpt en märklig vitkål.

Jaha gott folk, det var veckans händelser. Ses framöver (nu ska jag läsa ikapp alla mina favoritbloggar, det var flera dagar sedan sist. Har haft ett internetuppehåll och har GRAV abstinens).

5 kommentarer:

  1. ni verkar ändå ha haft det trevlig och kul att du uppdaterar lite iaf - du är saknad!

    SvaraRadera
  2. Den vitkålen blev man ju lätt sugen på! *slurp*

    Welcome tebax!

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka! Du är saknad.
    Jeanette

    SvaraRadera
  4. Tack för en härlig uppdatering :) Blir ju helt varm i själen av att det finns mammor och pappor som låter sina barn ha hoppa på chipspåsefest för sin kompis!

    SvaraRadera