tisdag 14 september 2010

Enkätfrågor.

Rut-Knut-Tjut hade svarat på lite frågor och jag gör det samma. Sitter ju och pluggar. Och då måste man ju göra lite annat. Ungefär så.


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? 
"Is there a predominant media image for librarians?"


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? 
Mina tår. Sträcker jag den uppåt når jag bara luft, så länge jag inte ställer mig på en stol, då når jag taket såklart.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
"Die Hard 3" i går kväll.


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
12:30. Kollade nästan nyss. (12:33 var korrekt)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Radion, p4 samt mamma som grejar i köket (är hos mamma och pluggar).


6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? 
Jag körde hem till mamma vid 08-snåret i morse.


7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? 
I kurslitteraturen. Jippi. 


8. Vad har du på dig? 
Svarta jeans och svart/blå-rutig skjorta.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? 
Jag tror knappt jag sov. Har tre sjuka barn, så sömnen var mer ett vakentillstånd med växelvis slutna ögon.


10. När skrattade du senast? 
För en liten stund sedan när jag paus-drack kaffe med lilla mamman.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? 
Tuppar (min mamma har någon form av tupp-hang up) samt ett skåp fyllt med iittala-glasfåglar (eftersom att hon även har en fågel-hang up. Tur att hon beslöt sig att skaffa mig och inte en papegoja eller nått, nu när jag tänker på det). 

12. Har du sett något konstigt på sistone? 
Ja. Seminariefrågorna. Samt mig själv när jag åt sju kakor trots att jag var mätt och belåten efter lunchen.


13. Vad tycker du om den här utmaningen? 
Passar perfekt när man är i pluggartagen.


14. Vilken var den senaste film du såg? 
Såg som sagt "Die hard 3" i går. Är löjligt förtjust i den. 


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? 
Resor. Till mig och alla andra runt omkring. Kanske en vansinnigt avancerad skjutvägg till tv-rummet även.


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. 
Jag kan inte blåsa upp ballonger. Luften åker liksom ut genom näsan istället. Jävligt läckert.


17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
En sak? Totalt jämfördelade resurser över hela världen.


18. Tycker du om att dansa? 
Men gud NEJ!


19. George Bush? 
Ja herregud vilket as. Ett högeras. 


20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? 
Eh. Jag gillar Gry, Rut, Unn och Fröjdis. Eller kanske Greta. På pojkfronten är jag förtjust i.. nej, jag har redan förbrukat de tre namn jag gillar. Fast Eldar är lite fint. Gillar danska och norska namn av någon anledning. Gärna korta. 


22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? 
Nej. Eller nja. Om det innebar att jag fick bo i närheten av min bästa vän. Men skulle då behöva ta med mig mina andra bästisar samt lite föräldrar och sånt. Jag är värdelös på att vara i från människor jag älskar.


23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? 
"Nu blev du överraskad din lilla rackare! Här står jag och finns på riktigt, det hade du inte väntat dig va? Jag har tänkt att ge dig ett förslag; vad tror du om att leva om ditt liv tillsammans med din familj och dina vänner? Jag kan även slänga med lite extra underbara bonusar om du vill?" 

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna? 
Alla fyra som har lust.

1 kommentar:

  1. Heja du, det där var bättre än att plugga kände jag. Ha en mysig pluggdag hos mamma, fyll på magen med lite kakor snart igen.

    SvaraRadera