söndag 19 september 2010

Valdagen.

Äntligen. Jag har verkligen längtat efter den här dagen, även om jag till viss del har ont i magen av nervositet.

När vi gick till vallokalen frågade Lage vad det vinnande partiet fick för pris. När jag berättade för honom att det inte var ett pris i form av en sak, utan att priset var att de fick bestämma i Sverige, tyckte han att det lät helt värdelöst. Att vinna en sådan stor tävling utan att få, exempelvis ett StarWars-skepp i LEGO för barn över 14 år var näst intill ledsamt. Stackars det vinnande partiet liksom.

Tänk om Lage kunde infiltrera denna tanke i, låt oss säga Maud. Att få henne och hennes polare att satsa på något annat, där priset är mer konkret. Kanske v75, kanske Bingolotto, kanske någon stor GolfTour?

Urk. Nä. Jag är verkligen nervös inför valresultatet. Kommer ha darrande fingrar i morgon när valresultatet skall kontrolleras på textTVappen.

Snälla Sverige, rösta rätt!

6 kommentarer:

  1. Mycket tankar är det nu om vilka som vinner ...!
    :)

    SvaraRadera
  2. Trots allt, ungar har en härlig inställning detta val :-)

    SvaraRadera
  3. Oj... jag röstar men sen blir det som det blir. Det är inget jag går och funderar på. Nu känner jag mig som en dålig medborgare som inte bryr mig tillräckligt mycket

    SvaraRadera
  4. Ja tänk om vi kunde få de att intressera sig för såna tävlingar istället. Jag känner mig nervös jag med. Ses snart.

    SvaraRadera
  5. Vore ju väldigt bra om han kunde föra över den iden!

    SvaraRadera
  6. Go´kväll. Nu kör vi....kram.

    SvaraRadera