onsdag 29 september 2010

Väntan.

När man ska bli bibliotekarie är det fint som snus att ha en bror i branschen. Han har precis snokat upp en bok som jag haft svårigheter att få tag i, så nu väntar jag på att det lilla obskyra bibliotek där boken finns ska öppna.



Skrytmorsan + vänta = sant. Ärlighetens namn borde jag kalla mig själv Väntmorsan (om jag hade varit en indian skulle mitt namn ha varit "Väntande tanten" eller "Lilla väntande molnet", det lät mer Indianmässigt. Om ett år kanske jag skulle ha bytt namn dock, till "Hasande toffelmolnet". Kanske. Eller inte).

Hur som haver, tack för alla fina ord till förra inlägget. Om allt går fint vid besiktningen av huset får vi nycklarna 1:a dec. Det pirrar i kroppen och knäpper i öronen när jag tänker på det. Skrytmorsan kommer ha en matkällare i köket och en glasveranda på gården . Rutigt köksgolv kanske? Virrvarr-bänkskiva i köket? Bubbel i badrummet? Planerna är många, vilket känns vansinnigt roligt och inte ett dugg jobbigt. I alla fall nu, innan vi satt igång med det hela.

Nu öppnar biblioteket. Ska gå in och botanisera.

5 kommentarer:

  1. Måste bara säga stort grattis till husägaren! Det är stort att bli med hus.
    Grattis än en gång :DD

    SvaraRadera
  2. Det kommer bli hur bra som helst. Kul med planering.

    Hoppas du fick tag i boken. Ha en bra pluggdag. Kram

    SvaraRadera
  3. Kan känna lukten av vårt lilla bibliotek när du skriver om dom, men det var tamejtusan pinsamt länge sedan jag satte min fot där. Får bli dags nu när Lilleman blitt så stor...

    SvaraRadera
  4. Hittar ingen mailadress här, är du snäll och hör av dig till mig!? :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad spännande och kul!

    SvaraRadera