onsdag 1 september 2010

Inte för att skryta men...

.. idag har jag haft mitt körkort i två år. Åh! Grattis Skrytmorsan! Bra jobbat. Nu är med andra ord prövotiden slut, jag behöver inte ta om körkortet vid en eventuell fortkörning (ja, så länge jag inte kör hutlöst för fort då).

Skönt. Då är det bara att gasa från och med i morgon!

Nä. Jag kör rätt sansat i alla fall, förutom i rondellerna. Jag uppskattar när nacken måste jobba för att hålla resten av kroppen någorlunda rak vid kraftig vänstersnurr. Men förutom detta är jag väldigt mild och rar i trafiken. Tror faktiskt inte att jag gjort något övertramp. Förutom de sedvanliga "köra med halva långkoftan utanför förardörren" eller "rita på rut-imman" så kraftigt att kladdmärkerna som uppkommer efteråt när imman försvunnit gör det svårt att se ut från bilen. Men sånt är ju standard och icke olagligt.

Så ikväll blir det såklart till att fira med både ditten och datten. Fick en sådan där grönakulor-kartong av SkrytmorfarOna som varit i Finland, den borde jag kunna sänka med gott samvete en dag som denna!

Hurra!

9 kommentarer:

  1. Jippie nu blir det åka av! När ska vi ut och busåka?

    Lever du förresten? Är de snälla med dig i skolan? Planet går 10:00 från härifrån, på fredag, visst kommer du? Glöm inte passet.

    SvaraRadera
  2. Grattis, nu är det bara och tutta och köra!

    SvaraRadera
  3. Hurra! Grattis och gasa på :D

    SvaraRadera
  4. Härligt.
    Kommer ihåg själv att det kändes som en befrielse då man haft körkortet i två år.
    Fast man är fortfarande lika laglydig ;)

    Hoppas du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Hurra för dig, gasa på! Och du, vad skönt att höra att det inte bara är jag och tanter över 75 som gillar gröna kulor...

    SvaraRadera
  6. Grattis!! Och gröna kulor....mitt favvo jul-godis!

    SvaraRadera