måndag 6 september 2010

Sjuk- och pluggstuga.

Jaha, vad var det nu jag sa när jag skulle börja plugga igen? "Jippi" och "ska bli så roligt" var ord som passerade min säkert flinande mun.

Nu sitter jag här. Barnen har sovit dåligt ett par nätter (en med feber och halsont, en med myror i pyjamasen), jag har missat första veckans plugg på grund av inskolningar och jag har ett seminarium i morgon. Litteraturen är enbart på engelska och facktermerna går inte ens att reda ut med hjälp av google translate.

Men äsch. Det kommer säkert att ordna sig. Bara jag tar mig igenom typ 70 sidor i kväll. Och svarar på fyra små frågor. Har jag tur är jag klar innan barnen vaknar i morgon ( <-- här tycker jag verkligen synd om mig själv).

Äsch. Nä. Nu får jag faktiskt lov att sluta gnälla. Inlägg av den här karaktären brukar jag oftast radera efter att jag publicerat dem, så här måste jag börja skärpa mig.

Försöker att muntra upp stämningen med ett Tagecitat, en numera (uppenbarligen) inbiten Waldorfunge:

"Mamma, du sa att det fanns massor av olika sorters milshakes i USA. Till exempel bananmilkshake, colamilkshake, äppelmilkshake och sånt där. Jag undrar om de har någon som smakar krasse?"

Nu ska jag återgå till böckerna. Om tre dagar fyller jag 30 och om fem inlägg (tror jag att det var) har jag skrivit 1000 inlägg. OMG, nu vaknas det snart partaj!

8 kommentarer:

  1. Helt underbart. Krasse??????? Krama killen från mig.

    SvaraRadera
  2. Hooooooney, i´m hooooooome. Tråkigt att ni är sjuk. Tråkigt att du måste plugga. Kul att du snart kommer över till det härliga 30. Har inte förändrats så mycket, kanske blivit lite mer flygrädd. Puss och kram.

    SvaraRadera
  3. men ok, du kasnke kan bortse från min kommentar på ett gammalt inlägg som jag nyss lämnade? jag har väl 200 inlägg kvar att liksom föröska komma ikapp och jag orkar inte hålla reda på datum och grejer :P
    3 dagar kvar - jädrar vad det ska firas va?!

    SvaraRadera
  4. Det kommer att ordna sig och det blir bra, jag känner det. Lite typiskt är det ändå att just när man är i startgroparna så blir någon sjuk. Krya på dom från mig och kram till dig.

    SvaraRadera
  5. Det kommer att gå bra bara det blir gammalt och vant, och känner du dig nere så tänk på krassemilkshake :-))))

    SvaraRadera
  6. Krassemilkshake?! Vad får de allt ifrån? :)
    Snart går pluggandet som en dans. Det är alltid starten som är trögast sen går det som en dans! (typ..) Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Typiskt att det blir sjukstuga så snabbt skolorna börjar. haha, smakar krasse;)?!Var får de allt ifrån=D

    SvaraRadera
  8. Krasseshake, shit va gott. :-)

    Skaru ha fest så kommer jag.

    SvaraRadera