onsdag 22 september 2010

Mäkla och kräkla.

Mäklare, enligt Wikipedia: fastighetsmäklare är en fysisk person som yrkesmässigt ägnar sig åt förmedling av fastigheter, delar av fastigheter, byggnader på annans mark.

Mäklare, enligt Skrytipedia: Fastighetsmäklare är en fysisk person som yrkesmässigt ägnar sig åt att förmedla ångest till presumtiva köpare, delar ut dagdrömmar och panik till/hos andra.

Kräkla, enligt Wikipedia: biskopsstavkrumstav, är en symbolisk herdestav som bärs av biskopar.

Kräkla, enligt Skrytipedia: Skrytmorsa, bloggerska, är en dam i sina bästa år som för närvarande befinner sig i ett kräk-mode. Vill kräkas av panikångest. Verb: Att kräkla, att ångestrulla sig i överkast. Subst: Kräkla. Skrytmorsa. Adj: Kräklig. Skrytmorseaktig. Att befinna sig i ansiktsgrönt kräkelstadie.

Nejmen. Det går bra det här, jag lovar. Budgivning inom någon dag.
Blurk. 

5 kommentarer:

  1. Din stackare, men du måste igenom det. Sen blir allt bra. Det är meningen att det ska bli känner jag. Och jag har ju alltid rätt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det måste ju gå bra för nån av oss, så du får det säkert :-)

    SvaraRadera
  3. Du är en klippa Skrytmorsan.

    SvaraRadera
  4. Dagens tips från coachen: det "gamla" vanliga- sätt dig bekvämt och yogaandas i några minuter. Tänk inte på annat än andningen. Mycket avslappnande och sen har hjärnan, blodtrycket och kroppen lugnat ner sig rejält för en stund. Helt riskfritt, miljövänligt och kan ej överdoseras. :D Det är ett knep som jag tar till, när jag blir för nervös vid tanken på er kommande budgivning. Funkar varje gång. :-) Kram.

    SvaraRadera