tisdag 21 september 2010

Husvisningen.

Igår var det visning på mitt lilla drömhus. Alldeles perfekt 50-talsstuk och bara så väldigt fint. Fint som snus. Har ryktesvägen fått nys om att utgångspriserna alltid pressas rejält uppåt (LÄS: hutlöst, orimligt) och inledningsvis kände jag att nej, det är inte värt det. Jag strävar alltid efter att göra så jäkla bra affärer, göra klipp när det kommer till hus. Men nu känner jag bara att nej. Jag kanske ska göra tvärt om den här gången, gå all in, slänga in alla sparpengar och låna det som krävs. Skita i om jag betalar mer än vad det kanske är värt. Inte tänka "men om jag sen ska sälja..". Det är en idiotisk tanke om man väl hittat rätt. Visst? Eller? Det kanske är dags för husknarkarmorsan att faktiskt stanna upp någon stans och på så sätt kunna blunda för goda eller dåliga affärer? 

För det var verkligen fint. Nästan perfekt.

Vad tror ni? Hur skulle ni ha gjort?

12 kommentarer:

  1. SATSA!! Har man rätt magkänsla när det gäller hus, ens blivande hem, ska man satsa bara man kan! Lycka till önskar en annan husnarkoman :-)

    SvaraRadera
  2. Gör det! Annars kommer du alltid att jämföra husen med det huset och önska att du satsade de där extra pengarna. Gå på magkänslan, jag vet att det blir rätt då. Kram kompis

    SvaraRadera
  3. Om det är ett drömhus köper du ju det för att bo i det, eller hur? Du köer det väl inte för att sälja om priserna går upp, för inte vill du ju lämna ditt drömhus? Nej.
    Så, go for it! Känns det rätt i mage och hjärta, då är det rätt!

    SvaraRadera
  4. Har jag sagt det tidigare, att du nog redan vet..? Lyssna inåt. :-)

    Lycka till! Spännande ju.

    SvaraRadera
  5. VÅGA VINN! Det är helt klart värt pengarna om det känns så rätt. Lycka till!!

    SvaraRadera
  6. Jag röstar för att du gör det!!

    SvaraRadera
  7. Magen. Det är bara magen som ska bestämma alltid, då blir det bra. Farligt när smarthjärnan tar över. Vad säger magkänslan?

    SvaraRadera
  8. Du säger det ju själv; nästan perfekt! så lev livet här och nu- lägg ett bud-kör-fånga det som nästan är perfekt, det är det din magkänsla säger.
    Visst?
    ..ska bli kul att få se kort på det när det är erat.. ;)

    SvaraRadera
  9. Så kommer här en lite tristare kommentar än övriga, kanske.....Räkna ut boendekostnaden med det högsta bud ni kan tänka er och en något högre ränta + en månadsbuffert så ser ni ju var er " smärtgräns " ligger.( Förstår ju att ni redan gjort det, men vill bara verka lite proffsig så här på morronkvisten.) Det är ju lite farligt att råda er till nåt, för då kanske jag anses som borgenär om det skiter sig..( fniss )

    SvaraRadera
  10. Kör! Låter som att hjärtat bör få övertala hjärnan den här gången! :)

    SvaraRadera
  11. Känns det rätt i hjärta, så gör det!
    Lycka till!

    SvaraRadera