fredag 17 september 2010

Jädranslugg och fredagstugg.

Ja, hur blev det nu med frisyren? Tycker egentligen inte att vi ska språka något mer om den, utan snarare tiga ihjäl det.

...

Ja, annars så börjar familjen komma på fötter. Pompan är den med mest förkylningssymptom, men döljer de ögoninflammationsdrabbade gluggarna med solbrillor. Smart. Själv skulle jag behöva gömma hela ansiktet, men det är svårare. Speciellt nu när jag klippte luggen (<-- Ssschhh!).



Vi slopade kvällens bolibompa och satsade helhjärtat på dagens biblioteksskörd. Det blev ett race med LasseMajas detektivbyrå, en sådär halvspännande bok som fängslar två nippriga fredagsälskare. De knaprade ostkrokar och chips under läsningen, kladdade feta avtryck överallt i soffan och skratt-sprutade chipssmulor över mig. Supermysigt och så mycket bättre än att sitta och stirra på den där skiten på TV. (efter två veckors sjukdom vill jag kräkas på hela barntvutbudet).



Nu dricker Skrytpappan vin och jag sippar på ett glas vatten. Oh lord, jag vill bli frisk. Kände inte ens smaken av middagens höstgryta som Skrytpappan snodde ihop, missär och ytterst tragiskt.

Ska kanske krypa till kojs. Borde plugga men äsch, jag är på tok för sjuk, trött och lat. Sen har luggförlusten gjort mig lite vimmelkantig, som om att jag måste ligga ned i soffan och känna in frisyren istället för att sitta upp och läsa (att dra fram lite halvcitat från Ernst är en dygd).

Godkväll på er alla. Vi ses i morgon.

1 kommentar: