fredag 24 september 2010

Seger! Eller, semi-seger. Eller i alla fall inte förlust. Typ.

Har precis avklarat mitt första moment och således min första tenta (hem-sådan). Det känns fint, med en blandning av ångest, som sig bör.

Skulle få ihop sex sidor, vilket enbart blev tre. Fick slänga in en massa mellansnack och hallaballo för att dryga ut. När väl sex sidor var skrivna (OMG, jag är ordbajsarnas märstarinna), insåg jag att jag inte skrivit med 1,5 i radavstånd. Paniken. Ändrade och konstaterade att jag nu hade åtta sidor. Paniken igen. Fick radera, omformulera och jonglera. Avslutade efter revidering till att ha en sju sidor lång uppsats, mailade föreläsaren och meddelande att jag varit tvungen att ha lite större sidantal på grund av att *host* jag gjort lite  radbrytningar osv, sen klickade jag på "send" och uppsatsen var därmed inlämnad.

Urk. Burk. Men nu kan det bara bli bättre. Fredag och barnen ska ha pyjamasparty med en sötkompis.

TREVLIG FREDAG!

6 kommentarer:

  1. Du kommer att få MVG ska du se! Fredagskram!

    SvaraRadera
  2. Håller som vanligt tummarna för dig. :-) Ha en skön helg med mycket mys.

    SvaraRadera
  3. Eh jag tror typ att en kopia på försättsbladet i referenslitteraturen som bilaga = MVG direkt. Fast det kommer inte behövas, för Skrytmorsan är inte bara snygg, hon är även smart!

    SvaraRadera
  4. Du är klar och det är det viktigaste. Klart du får MVG eller vad man får nu för tiden

    SvaraRadera
  5. Härligt! Går säkert super""

    SvaraRadera