måndag 12 juli 2010

Idag, mitten på Juli.

I två veckors tid har jag loggat in på Studera.nu och kontrollerat antagningsbesked även om jag vetat att det var alldeles för tidigt. "Mitten på Juli" var universitetets information om höstens antagningsdatum. "Mitten på Juli", det passar liksom inte mig, alldeles för abstrakt. Helst vill jag ha både datum och klockslag, annars blir jag sådär, hysterisk och övervänt. 

Men idag, klockan 09, var det visst mitten på Juli. Där, under inloggningsuppgifterna stod den lilla raden "1 oläst meddelande". Med hjärtat i halsgropen klickade jag. Kisade. Såg suddigt. Spärrade upp ögonen. Jo. Det stod "antagen".

Det är märkligt sånt där, känslorna som fyller en när man faktiskt blir sådär galet lycklig. Inte som när man får se sitt barn för första gången, inte på långa vägar, men i alla fall sådär uppfylld av ett stort JA. Det gick vägen. Jag får bli det jag vill (när jag blir stor, eller större. 29, snart 30 torde pocka på stor och gammal va?)

Det känns fint det här. Lugnt på något vis. Om ett och ett halvt år har jag byggt på min tidigare utbildning med en kandidat inom bibliotek- och informationsvetenskap. Jag ser mig själva hasa runt i tofflor, utan stressmage, resten av mitt liv.

10 kommentarer:

  1. GRATTIS!! :-) Jag vill också hasa runt på ett bibliotek... Kramar i massor till dig! PS. Håller med, mitten på nånting, vad är det för jävla datum?? DS.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja, att hasa.. det är ett ädelt yrke. Jag ser fram emot det massor!

    SvaraRadera
  3. Åh grattis! Du kommer bli världsbäst på det och jag ska komma och låna böcker av dig.

    P.S Om du gjorde en väldigt liten text för att kolla om mina ögon ff hänger med så kan jag meddela att de gjorde det.

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!! Kul för dig, och dina nära. Så din förskoleångest, Pom´s alltså, börjar växa ordentligt nu då antar jag. GG ska ju börja förskolan efter jul är det tänkt, huvva! Känns skönt att det är E som ska sköta inskolningen, mitt hjärta skulle ju gå i bitar om (när) GG skulle bli ledsen när vi lämnar.

    SvaraRadera
  5. Du kommer att bli en toppenhasare... men att det ska ta 1,5 år. Det borde finnas en intensivkurs i hasning för riktigt snabba människor som du :-) Kramar!

    Komihåg tips för kartoteket: R-IDROTT (lite kul va?) och N-GEOGRAFI (släkt med nGeorg förmodligen..)

    SvaraRadera
  6. GRATTIS! Har oxå kommit in på utbildning till hösten! Så HURRA för oss! :-)

    SvaraRadera
  7. Japp, du kommer att bli den snabbaste toffelhasaren som skådats. Har du köpt skolväska, pennor och sudd? Gör det,för annars blir Skrytkillarna besviken.

    SvaraRadera