tisdag 27 juli 2010

Skulle ju egentligen..

.. ha dokumenterat en hel dag, från morgon till kväll. Har gjort det rent kameramässigt, men har inte haft tid att föra över bilder samt skriva ned allting. Kanske i kväll, beroende på. Har så galet mycket att ta itu med att datortiden liksom inte infinner sig. Har massor av inlägg hos er alla att läsa också, har inte hunnit med den senaste tiden. Uselt Skrytmorsan!

Igår hamnade jag som sagt på IKEA tillsammans med Karin (samt mina föräldrar). Väldigt trevligt och rätt.. ekonomiskt fördärvande. Men, vissa saker måste man köpa (som till exempel allt jag råkade hitta på Iittala outlet, absolut livsnödvändiga ting). Det absolut bästa med resan, förutom att få umgås med några av mina favoritpersoner, var att lyssna på en pappa och hans ca 11-åringa son som skulle handla iskubsformar. "Nejmen! WOW! Kolla, man kan göra fiskar! Wohooo! Och hjärtan! Hå hå hå! Vi köper hjärnan va, vi gör det! Ok, hihi, woho!" Allt sagt med vidöppna ögon och höga entusiastiska röster.

Åh, rart!

Här är en bild av några av nyförvärven. Istället för ett överfullt, alldeles för högt legoskrivbord med miljoner små legolådor, har vi nu denna:


Där två sänglådor fulla med LEGO kan stoppas undan och försvinna när det inte används.


Som balsam för pedanterisjälen.

Nu ska jag fortsätta att skruva i möbler. Återkommer.

1 kommentar:

  1. väldigt smart köp! vi sitter på golvet med krökrygg och bygger lego. Inte skönt.

    SvaraRadera