fredag 30 juli 2010

Dagen efter och att härstamma.

Dagen efter altansovningen. Jag skulle nog inte ha hoppats på regn och bett om tummhållning. Tages öron höll, enligt egen utsago, på att gå sönder av dånet då dropparna smattrade på altantaket. Men i övrigt gick det fint. Speciellt för mig, som fick sova inne på en vanlig säng.

I kommentarerna till förra inlägget fick jag en fråga angående insamlingen till Isak. Det är bara att klicka på banern här till höger och följa instruktionerna. Man kan exempelvis sms:a en summa som dras direkt från telefonräkningen. Smidigt och enkelt. Alla summor är bra, även de allra minsta och det gör verkligen skillnad!

Angående Lefsreceptet ska jag försöka hitta det i min mammas gömmor. Ska nog baka lite själv, det är vansinnigt gott och länge sedan jag åt det. Norskt är gott, som man brukar säga (eller?).

Förutom norskt påbrå har alla i familjen, utom jag då, även ett annat påbrå. Tydligt idag:

Pompan som ränner runt i holländska träskor modell mjukis (ja jag sa ju att jag gillar att få klä barnen i allt möjligt festligt innan de är gamla nog att protestera).

Ikväll är det dags för en ny film; "The Informant" med Matt Damon. Någon som sett den eller som har ngt annat bra filmtips? Nu har jag ju faktiskt tid att se på film. Lyxigt. 
/ Filmmorsan.

7 kommentarer:

  1. Har inte sett den, tror att jag ska muntra upp mig med "Top Gun" och Tom Cruise...mm... Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Lefsreceptet ordnade Skrytmormor själv under kommentarerna till förra inlägget.

    Snabbt ordnat! :-)
    Bra gjort Skrytmormor!!!

    SvaraRadera
  3. Pompan verkar ha schvung i fötterna. Han kanske är ett ämne för steppdans?

    SvaraRadera
  4. Allt med Chevy Chase. Visst blir det så imorrn? Dvs maraton med alla hans mästerverk?

    SvaraRadera
  5. har inte sett den tror jag men den är säkert kass. :P nä, kanske bra, du får meddela sen så vi övriga vet om vi ska spendera 2 timmar på den.
    såg SATC 2 igår. Not impressed.

    SvaraRadera
  6. Åh vilken Hollänsds liten krabat. Ursöt.

    Vi har sett en massa filmer men jag kommer ju aldrig ihåg namnet på dem. Rolig jag är va?

    Date? När?

    SvaraRadera
  7. Men gud vilket mys. Sova ute.

    gud nu måste jag läsa ikapp ser jag, lefsrecept? fattar inget :-D

    SvaraRadera