onsdag 28 juli 2010

Torsdag, eller är det onsdag?

Är helt dagvill, som sig bör när det är semester.

Har grova bekymmer med att ladda upp bilder. Hade tänkt visa lite av dagen, men den enda bilden som ville hänga med var denna:


Födelsedagstårtor i kopp som jag bakade för att fira min pappa som fyllde år för ett tag sedan. I utkanten av bilden kan ni se mitt nya vinglas. Glas nr 2. Jo, det fungerade också.

Hur som haver, dagen bestod av att handla inför födelsdagskvällen. Han även med att susa förbi H&M för att köpa en skjorta till Malla som hon efterlyste i sin blogg. Hittade den på första försöket - oh, rekord! Så fungerar det aldrig när jag handlar till mig själv, vilket osökt får mig att tänka på att detta kanske är ett yrke för mig - personal shoper. Ja. Typ. Nä. Hur som haver är jag glad att jag kunde hjälpa till (kan man hjälpa ska man hjälpa - bra ordspråk).

Kikade på Inglourious basterds ikväll. Så himla bra film. Spännande och alldeles för rå, men galet bra. Rekommenderar! (Kikade på Shrek 3 igår med barnen även. Också ganska bra, men Brad Pitt som är med i den förstnämnda filmen slår lite högre än det där gröna träskmonstret, även om de har snarlika ansiktsuttryck)

Nu. Måste. Jag. Sova. 
Ha en fin kväll kompisar. Ses i morgon.


3 kommentarer:

  1. Är det inte tisdag?? Jag ser på Morden i Midsomer....?

    SvaraRadera
  2. Fru Venus, du är bäst!

    SvaraRadera
  3. Nice ideé att fixa protions koppar med tårtan;) Här är vi många runt bordet när alla är samlade. Har letat efter-rätts skålar ett tag nu. Villa göra roliga grejer i fina skålar. Trägen vinner.

    SvaraRadera