måndag 16 augusti 2010

Avbokad.

Jo, det blev så. Vi avbokade sängen. Tack för alla råd och tips nedan, vi får se vad vi hittar på. Jag menar, madrass på golvet är ju bra, men hindrar honom inte för att sticka (i sömnen) mitt i natten. Och vi kan ju givetvis sätta grind vid sovrumsdörren så han inte försvinner ut i hallen, men faktumet kvarstår att familjens vuxna sover som på nålar för att kunna vakna direkt han ger sig upp. Det bästa vore om han liksom höll sig i sängen, så vi enkelt kunde lägga ned honom och bädda om honom vid varje tokryck. Han ställer sig ju inte heller upp för att sedan promenera/tulta/hasa sig fram, utan han lutar kroppen framåt och kutar. Direkt livsfarligt. Hjälm säger jag bara, han skulle behöva en hjälm samt madrasserade väggar runt omkring (sen att vi möblerat sovrummet med MALM-serien underlättar inte. Herregud vilka HÖRN det är på allt!).

Förutom detta så har Pompan börjat prata lite mer frekvent. Han härmas hela tiden och säger viktiga saker som "Bajs", "håhå jaja"samt "hej och hå, hej och hå" i ett liksom klagande tonläge. Är det så jag låter? (Ja, nu syftar jag inte på bajsordet, det kommer utan tvekan från Lage).

Det kanske med andra ord är tid för Skrytmorsan att börja plugga.

3 kommentarer:

  1. Ha ha :-) Jag hoppas verkligen att ni löser det där sovandet, för er alla! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. finns det inte såna där lakan som har en inbyggd..hmm..vad ska jag kalla det, ärmar och dragkedja för att hålla barnet på plats? alltså inte riktigt tvångströja men ändå lite. låter ju lite sjukt men jag såg såna en gång. i Schweiz.

    SvaraRadera
  3. Ja hur ska det lösas? Hoppas ni hittar en bra lösning som passar er alla.

    Jag har tänkt på att du blev så fin i håret. Vill aldrig någonsin plocka bort SNÖ örhängerna.

    SvaraRadera