måndag 9 augusti 2010

Vardag.

Nu kompisar är det skärpning från Skrytmorsans skida (<-- det blev ju helt obegripligt. Ärtskida? Längdåkningsskida? Nej SIDA ska det såklart stå). Jag har inte tänkt i blogginlägg den senaste månaden, vilket givetvis påverkat mitt bloggeri. Men nu, nu är det vardag igen och Skrytpappan har börjat jobba. Detta innebär att det bara är en kort stund innan Pompan ska börja dagis, Tage ska börja sexårs och Skrytmorsan ska börja dåndimpa. Nu ska även bloggeriet få sig en skjuts (eller är det nu jag de facto inte hinner blogga? Nä, det kan jag aldrig tänka mig).

Den 30:e börjar min kurs. Jag måste både klippa mig (så jag ser böckerna, jag är nästan som ett bergatroll just nu) köpa kollegieblock och måla naglarna.

Och sen undrar jag; när man läser till bibliotekarie, ska man köpa hasvänliga tofflor redan nu, så man har gått in dem ordentligt på tre terminer?

Ja, nu är det frukost och sedan vinkar hela familjen åt svikaren  Skrytpappan. Som skall spendera sin dag på kontor. Kan ni detta begripa?

9 kommentarer:

  1. usch så obegripligt.
    men ja, jag tror du måste köpa tofflor redan nu!

    SvaraRadera
  2. Måste fråga, till bibliotikarie på tre terminer bara, vad har du för grund då? Hastofflor låter "tant", och DET är du ju inte!!

    SvaraRadera
  3. Tofflor måste inhandlas, samt kläder helt utan passform! =)

    SvaraRadera
  4. Ok - Ska se mig om efter tofflor då..

    Fru Venus - man kan tillgodoräkna 60 p inom vissa ämnen. Jag har läst socialpsykologi och religion bl.a. Min bror som också är bibliotekarie hade läst stadsvetenskap och religion. Misstänker att det ska vara ngt inom samhällskunskap.

    SvaraRadera
  5. Nu tycker jag ni är lite taskiga mot bibliotekarierna. Av vad jag har lärt mig hittils av bibliotekarier är att dom faktiskt är rätt så ärtiga :) Själv kör jag på tuff/praktisk. Men det är klart, om några år ser jag väl ut som Giles från buffy.

    SvaraRadera
  6. Tycker du ska bli den där bibliotekarien som alla vill besöka. Satsa på höga klackar.

    SvaraRadera
  7. Tuff/praktsik är en bra stil.
    Jag tänker köra estetsik/erotisk/sympatisk. Eller kanske sofistikerad/blygsam/smyghet?

    SvaraRadera
  8. Glasögon långt ned på näsan. Det har biblosarna i allafall i engelska deckare. Klädda i raffigt grått och vitt med fotriktiga skor. Hurvens. Nä, ta en hatt med blommor på, prickig klänning och ett stort leende. Då ökar nog verksamheten.

    SvaraRadera
  9. Tycker du ska lägga biblioteksstudierna lite på hyllan och spotta ur dig lite fler blogginlägg om dagen istället (nej nej jag ser inte bara till mina egna behov, säkert fler av dina läsare som håller med)

    SvaraRadera