måndag 30 augusti 2010

Denna dag, ett liv.

Det är märkligt att trots att man är övertygad om att kroppen ska lägga ned, bara blankt stänga av och lämna in en icke skriftlig avskedan, klarar man det mesta. Med lock för öronen, röda kinder och darrande knän intog jag uppropsrummet och drack mitt kaffe utan att spilla. Jag skrattade högt en gång, diskuterade scheman med en vänlig själ och sa mitt namn högt utan att säga fel. Vid ett tillfälle skulle vi ge personen bredvid oss en snabb presentation av oss själva och ja, jag framstod säkert som något ur en folder från ett frireligiöst samfund (tre barn innan trettio i kombination av att jag inte kan få fram ett enda intresse eller framtidsdröm brukar sällan pocka på tankar kring att jag är annat än väldigt The Kristet. Men hey, hellre det än rabiat). (.. Oj, här lät jag fördomsfull. Klart frireligösa har framtidsdrömmar) Ja. Nä. Det gick fint. Tystlåtet men utan kräkningar. (Fick en tvångstanke kring frågan "varför har du valt att läsa detta". Att jag skulle råka svara att "lukten av böcker ger mig ett rus och att tyngden från en trave böcker är det sexigaste i världen". Tack och lov nöjde jag med mig att säga något i stil med att jag ville knyta ihop spretiga utbildningar till något konkret. Puh!)

Sen, efter denna start, rullade allt bara på. Fick ett fint tyg av svärmor som Skrytpappan hade på sin vägg som barn.

'


Jaha. Lite upp och ned, men jag orkar inte vända. Fint i alla fall. Husigt och grönt.

Sen, fick jag den här av svärmor (kanske en pik, men det var det värt)



Oh, med belysning längst fram så man riktigt ser vad man suger in ("oj, den där legobiten det bara finns en av")

Men sen, det finaste av allt. Underbara, fina och fullständigt makalösa Karin lämnade över den här lilla lådan:



Och där i låg:


Åh, ett &-halsband. Precis ett lika dant som hon har och som jag suktat efter. Vad är bättre än &? Inget, förutom Karin!



8 kommentarer:

  1. Jag älskar tyger och halsbandet! Ergorapidon har jag haft. Den sög. Alltså sög - inte. Den sög inte alls. Förstår du? Den stod i ett hörn och var vacker, sen sålde jag den. En rosa. Åh, den var fin. Men kass.
    Duktig du var i skolan!

    SvaraRadera
  2. Mina röda rapido är till salu, bestämde jag faktiskt idag! Jag tycker att det gick riktigt bra för dig, och du är där av helt rätt anledning! Lycka till :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som en sketans bra dag tycker jag! Det nästan pirrar till lite av avund, jag vill också ha presenter, överraskningar och en till utbildning! Har du liksom kläder utan fläckar och en frisyr då när du går till skolan?

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart tyg, kikade in här . -Go morron :)

    SvaraRadera
  5. Klart du klarade det där galant. Jag trodde inget annat. Klart alla gillar dig, det gör man ju på en gång.

    Skitfint tyg. Ett lyckligt tyg. Dammsugaren hoppas jag att de utvecklat för den jag har är som Malla beskrev. Suger fast på annat vis. Står och samlar damm. Men min är den modellen innan, utan belysning, så de har säkert fixat till den. Men snygg är den.

    Du hade ju typ värsta födelsedagen igår. Hur ska du inte ha det om ett par dagar (9 typ). Jag blir grymt avundsjuk på & halsbandet. Hur fint som helst.

    Ha en bra dag i plugget. Kram

    SvaraRadera
  6. Heja Sara! Lästips, även om bloggen kanske inte är av den sort du hade hoppats på: http//obaudin.wordpress.com

    SvaraRadera
  7. Det gick ju fint att starta upp terminen :D
    Fina presenter och jag är avis på ditt fina & :D

    SvaraRadera
  8. Fint tyg. Jag har ett från när H var liten som är nästan exakt identiskt. Och halsbandet. Åååh...

    SvaraRadera