måndag 16 augusti 2010

Nu är det dags...


..att svara på frågorna som följde med en award jag fick från Knaada.

 

- Som Awardvinnare ska du kopiera in Awardbilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
- Tacka och länka tillbaka till den du fick Awarden av.
- Ge Awarden till 7 andra bloggsystrar/bröder och länka till dem.
- Skriva 7 intressanta saker om dig själv.

Ok, jag börjar med de intressanta (?) sakerna.
1) Jag ogillar (och undviker därför in absurdum) att prata inför folk. Med "folk" syftar jag på alla utanför min närmsta familj. Det handlar inte bara om regelrätta redovisningar, utan även situationer där alla blickar vänds mot mig. Exempelvis vid middagar med större sällskap där någon kommer på att fråga "jaha, men dig var det länge sedan man såg, vad gör du nu för tiden" och på så vis får alla vid bordet att titta på mig. Sådant får jag knallröda kinder av samt ett mild form av panikångest. (Men jag jobbar på det och tvingar mig, i alla fall i skolsituationer att skärpa mig. Har klarat av att redovisa inför ett sjuttiototal människor vilket jag ser som in största personliga seger. Jag kräktes dock efteråt).

2) Jag är periodare i allt jag gör. Ena månaden bakar jag bröd som besatt, andra månaden ägnar jag mig åt noggrann städning, för att den tredje månaden exempelvis maniskt läsa böcker.

3) Jag har varit vegetarian under stora delar av mitt liv. När jag fick Tage hade jag varit köttfri i sju år. Nu äter jag kött, men håller mig helst till vilt. Griskött har jag helt slutat köpa.

4) Jag undviker att vara ute själv efter kl 22. Jag är mörk- och skurkrädd.

5) Jag har ett extremt kontrollbehov när det kommer till barnen. Sådär att jag undviker barnvakt trots finfina och kapabla mor- och farföräldrar som gärna passar dem.  Men, det blir bättre och bättre, i alla fall med de större barnen.

6) Om jag bara fick äta en maträtt, eller vi säger en trerätters, resten av mitt liv skulle jag välja toast med rom, creme fraiche och rödlök till förrätt. Till varmrätt tror jag att jag skulle välja någon indiskt. Eller något med massor av svamp (blev inte så specifikt det här). Efterrätten skulle bestå av ost och vin (för det behöver inte vara något sött va? Om det måste vara sött väljer jag cheesecake).

7) De flesta av gardinerna i mitt hus sitter uppe med hjälp av häftstift.

Så. det var det.

Jag skickar vidare denna award till:
Vattenbubblan, Skruttans mamma, Wise, Karins konstgrepp, Mamma Gnu, Canan och Walleriana.

4 kommentarer:

  1. haha, med häftstift? mina sitter med säkerhetsnålar :D

    SvaraRadera
  2. Lärde mig en hel del om dig.. ;-)
    Vet inte om jag ska tacka eller förbanna att jag fick awarden av dig. Väljer att tacka då jag är så otroligt väluppfostrad. :-D
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Haha, det tror jag är så typiskt, att en aktiv bloggare har skräck att tala inför folk. Så motsägelsefullt liksom :)

    SvaraRadera