söndag 22 augusti 2010

Rödluvan, fast utan luva. Och utan varg. Och utan mormor. Äh.

Kanske inte så mycket Rödluvan då. Men jag var minsann i skogen, tillsammans med Magic. Och vi gick och gick och gick, stig upp och stig ned. Det tog liksom aldrig slut, vi kom aldrig till något annat än dessa stigar som snirklade sig runt de höga och barrklädda tallarna. Tillslut uppmärksammade vi en detalj vi tidigare sett på en av dessa stigar, en liten bit fuskpäls (var dem kom i från skulle jag kunna författa ett helt inlägg om, men det var inte det jag skulle göra nu). Märkligt. Låg det flera pälsbitar utspridda i skogen, eller gick vi i cirklar? Efter typ en sekunds överläggande konstaterade vi att vi vandrat runt likt en visare, en bilbanebil, en karusell (ja liknelserna kan göras många) i en vid cirkel. Topp. Tidsmässigt hade det säkert passerat två timmars vandring och vi hade ingen aning om hur vi skulle ta oss där i från.

Men då plötsligt, kom en älg fram genom buskarna och pekade på en stig vi tidigare inte uppmärksammat.

Nej. Nu ljög jag, ville bara fånga din uppmärksamhet. Inget spektakulärt hände, förutom att vi helt sonika klev rätt på en ny liten stig som snirklade sig tillbaka dit vi började gå. Succé. Förutom att vi hade ytterligare tre kilometer kvar innan vi var hemma.

Nu värker benen. Var tvungen att äta en bakelse för att grädden skulle gå genom kroppen, ned till tårna och omsluta det onda med sin fluffighet. Det fungerade (antagligen måste jag fylla på var tredje timme, typ som med alvedon).

Måste dock åka till affären och köpa mer fik.. jag menar medicin. På återseende!

Ps. Tack för allt fint ni skrivit i kommentarerna! Hädan efter ska jag skriva när jag vill, utan tvång, på det bananas-sätt jag mest av allt brinner för.

11 kommentarer:

  1. Va? Päls? Fuskpäls? I skogen? Jag vägrar gå tillbaks till jobbet förrän vi löst mysteriet med pälsen. Vi börjar imorgon bitti klockan fem. Schemat är som följer:
    05:00 Fika
    10:00 Undersökning av brotts/mysterie-platsen
    11:00 Fika
    17:00 Arbetsdagen är slut

    Ok?

    SvaraRadera
  2. Såg ni ingen orm i skogen? Det gjorde vi. :D

    SvaraRadera
  3. Hjärtat stannade lite när du skrev om älgen. Tur det bara var lureri från din sida. Jag önskar att ni håller er på vägen nästa gång. Lova?

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det finns fik..medicin ;D

    SvaraRadera
  5. Vem går med fuskpäls i skogen? Har jag blivit lurad sen småskolan måntro. Kanske haren inte ändrar färg till vitt på vintern???? Nääää.... Den tar på sig fuskpälsen och går omkring och gör sig märkvärdig. Bra Skrytmorsan, nu vet jag det.

    SvaraRadera
  6. Tycker det låter lite läskigt. Nu måste jag nog gå och köpa godis.

    SvaraRadera
  7. Jag känner att jag också behöver lite mjukt lull-lull runt... ja säkert nånstans ;-) Skönt att ni hittade hem!

    SvaraRadera
  8. Mycket bra tänk med fikmedicinen-man ska inte chocka kroppen med att förlora för många kalorier(..heter det va?..) på en dag och du måste ha bränt minst 2478 st på den trippen..

    SvaraRadera
  9. Tur du fick nåt i dig så fort, annars kunde det gått riktigt illa. Slarva inte med fik...medicinen i fortsättningen nu.

    SvaraRadera
  10. Haha chock med älgen där. ;-)

    Ja slarva nu inte med kuckelimuck fikat. Det är viktigt!

    SvaraRadera
  11. Det heter medducin! Lakritsbåtar och geléhallon funkar också. God bättring!

    SvaraRadera