söndag 15 augusti 2010

Jag vet inte vad som hände igår...

.. men jag blev väldigt frånvarande. Trött och matt med dunkande huvudvärk.

Det inträffade exakt klockan 11. Ungefär samma sekund som vi bokade en BRIO sleep för 3500. Exklusive madrass. 4100 sammanlagt.

Det är bara för mycket pengar för en säng. Idag har huvudvärken släppt och jag har tänkt att avboka beställningen. Herregud - vi vet ju inte ens om det fungerar. Högre säng ger ju högre fallhöjd för Pom även, vilket känns obehagligt. Nej - vi måste kommer på något annat (idéer mottages tacksamt!). Vi ska renovera badrummet och när man börjar tänka i banor som "äh.. vem behöver en duschvägg" vet jag att jag är illa ute. "Inte nalla av renoveringspengarna, inte nalla av renoveringspengarna" .

Nu ska jag ut och promenera i skogen. Vem vet, jag kanske kan hugga ned lite träd och slänga ihop en egen säng, en SKRYT sleep. Jag vet inte men, den känns mer trovärdig än en BRIO. Eller hur var det nu. Äh. Blä.

 

10 kommentarer:

  1. Ja dischväggar är ju trevlia. Släng ut sängen, madresser direkt på golvet ( förslagsvis i hela rummet) och sen en hjälm på Pom. Men usch så stressande men en nattspringare! Lycka till

    SvaraRadera
  2. Bra förslag med madrass på golvet. Bara han inte går upp själv och hämtar glass från frysen. Litar nämligen inte ett skvatt på lille Pom. Han verkar nyskapande på något vis.....

    SvaraRadera
  3. Men den var skitsnygg (jag bildgooglade). Det gör att det är värt pengarna, oavsett om han svingar sig ur den eller inte.

    SvaraRadera
  4. fabbe fick en vanlig 90-s madrass (eller vi hade växasäng en liten stund men han sparkade så förfärligt i kanterna på den att jag blev vansinnig) efter spjälisen. Inga ben på den fr början. Funkade bra. Hoppas ni kommer på ngt så ni får sova ordentlgit!

    SvaraRadera
  5. Jag Googlade också på den och tyckte den var hemskt snygg. Förstår att det är ett svårt beslut. Duschvägg kontra Brio Sleep. En resårmadrass som ni bygger en låg sockel på som ni kan måla någon fin säng? Ett svindyrt snyggt påslakanset så kanske det känns ok? Eller så kör du på en Sleep och beställer en duschvägg från ett billigt ställe. Äsch, jag vet inte, förstår att det snurrar i ditt huvud. Kram

    SvaraRadera
  6. Resårmadrass direkt på golvet? Jag var alltid väldigt avundsjuk på de kompisar som hade sådan säng när jag var barn... Kändes mysigt tror jag. Nu som vuxen skulle jag däremot inte palla, haha...

    SvaraRadera
  7. Avbeställ sängen och låt barnet sova på golvet, innan ni vet ordet av det så har han vuxit ur dyrsängen också! Badrummet ska ni ha lääääänge!

    SvaraRadera
  8. Madrass på golvet eller alt. bygg ett lock till den befintliga spjälsängen. Vet inte om det senare är lagligt dock, hmmmm... ;-)

    SvaraRadera
  9. äh, vi madrasserade kanterna på växasängen. efter ett tag slutade det bonkas på kanterna. de funkar som såna där dammsugare, de kollar var kanterna finns o sen håller de sig därifrån ;)

    men seriöst, fyra papp för en säng? en _spjäl_säng? den växer de ju ur på längden fortare än kvickt. skulle aldrig komma på fråga.

    SvaraRadera