tisdag 3 augusti 2010

Mikro är alltid bra (förutom om man vill koka ägg eller snacka hjärnor)

På grund av ett svikande internet samt en ovilja att blogga över telefonen med svikande app tar jag en liten mikropaus. Se det som ett mikrolån - och det är ju bland det bästa som finns. Upphovsmannen fick ju till och med Nobelpris. Så - jippi! Mikropaus!

Tills vi ses igen kan ni få titta på den här bilden:



Mmm, kantareller.

Samt detta:



Mitt kommande schema. Kan ni snälla lära er det så ni kan påminna mig om när jag måste iväg/läsa/skriva/panika.

Puss. Ses snart då.

5 kommentarer:

  1. En liten reflektion angående schemat.. När jag gick min utbildning hade vi inga tvåtimmars dagar utan det var i princip full fart dagarna i ända i tre år. Hur hinner folk lära sig något? (Märk väl att denna kommentar inte på något sätt avspeglar mitt missnöje över att ha blivit lurad på en massa överflödig tid i biologihuset. Inte då.)

    SvaraRadera
  2. Jadu... Av de kurser (delar av program) upp till c-nivå som jag har läst har jag aldrig haft mer än 3-4 dagar i veckan med ca 2-4 h föreläsningar. Jag har haft tur (eller otur, måste vara med diciplinerad vilket jag *host* inte alltid är). Det verkar skifta enormt mellan ämnena.

    SvaraRadera
  3. Ok...jag väntar :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Tur jag får en dos av dig imorgon, annars gillar jag inte ens mikropauser så mycket. Och inte mikromat. Och inte mikrosmå drinkar. Men ibland är mikro bra. Kram och C U 2-MORROW (vad jag kan)

    SvaraRadera
  5. Jag pluggar ditt kommande schema under tiden :D

    SvaraRadera