torsdag 12 augusti 2010

Nämensäggoddagdå.

Klockan 00:30 i morse lugnade Pompan äntligen ned sig och somnade. Innan dess hade han snurrat, krälat, ropat "vov vov" och med entusiastisk stämma utbrustit sin storebrors namn med fem minuters mellanrum. Sedan vaknade han, grinig och ledsam klockan 05:30.

Att säga att vi är pigga i dag vore att fara med osanning.
Att säga att vi var trötta är ett steg närmare verkligheten.
Att kalla oss näst intill domnade - ja, där har vi rätt benämning på dagens status.

Om ett par timmar kommer nya dagisfröken hit för ett hembesök vilket innebär att jag borde städa lite. Kanske klä på barnen. Borsta tänderna kanske? Ja, rent av försöka hålla ögonen öppna.

Efter detta ska jag iväg och hälsa på en liten bedårande bebis som råkar vara mina barns tremening. Tätt följt av ett biobesök med en granne. Gissningsvis kommer jag att kunna krypa ned i sängen lagom till att klockan är 22. Och då, då ska jag sova som att jag aldrig gjort annat (om inte Pompan, Lage eller Tage vill annat. Huuu).

Dags att idka kaffe. Dagens andra dos.

4 kommentarer:

  1. Trots en trevlig dag framför dig så har jag en känsla av att du ser fram emot kl 22!? ;-)

    SvaraRadera
  2. Tror att du kommer att somna på bion din stackare.

    SvaraRadera
  3. Stackars dig. Jag tycker det lät lite gulligt med en voffande Pom, men stackars dig ändå. Hoppas du ska se en bra film annars kanske du får sova mot din vän?

    SvaraRadera
  4. Hembesök av dagisfröken? Fancy! Synd att det var just idag bara... Sov gott i natt!

    SvaraRadera