tisdag 10 augusti 2010

Enkät.

Snodde denna från alla andra bloggare. 


Du heter: Skrytmorsan van der Skryt. Ja det är som ni tro; ett namn som gått i generationer.
Smeknamn: Eh, jag har nog inget. Nu i alla fall. Min mamma kallade mig "Lillis" tills den dag jag fick barn.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Nja, jag sörjer nog inte till musik, däremot får jag ont i magen av vissa sånger som jag associerar till begravningar. 
Beroende av: Kaffe. Och Klungan, just nu i alla fall. 
Vad tror folk om dig? Att jag är framåt och social. Det är jag inte. Enligt mig själv i alla fall.
Vad får du oftast komplimanger för? Mina barn.
Hur imponerar man på dig? Genom att vara intelligent och rolig. Eller bara sjukt kreativ.
Brukar du skratta för dig själv? Absolut.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Det är en lång och fin text från en barndomskompis som jag träffade i helgen.
Var bor du? Vähästerbotten.
Trivs du där? Mycket. Jag flytt int (fast så säger man i Norrbotten. Men äh, jag härmas).
Har du haft sex idag: Men herregud, klockan är morgon. Mest troligt inte.
Hur svarar du i mobilen: "Respekt!". Nej, "hej" kanske? Eller mitt namn. 
Vem ringde du senast?: Min kompis i USA.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Ha, det skriver jag väl inte här heller!
Brukar du komma i tid: Absolut. Jämt. Och det är inte på skoj, jag är som regel alltid 15 minuter tidig. Eller 30 min. Eller 60 minuter. Det är sjukligt.
Hur känner du dig nu: Seg och kissnödig.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart
Vad tycker du om fötter: Nja, det är inget jag skulle vilja jobba med, pussa på eller massera. Om det inte kommer till mina barns små söta.
Vad saknar du: ibland verklighetsanknytning, alltid kompisen i USA, just nu grannfamiljen som befinner sig i Huddinge.
Hade du en bra kväll igår: Så sjukt bra! Tittade på Skräckfilm med Karin och Samuel, käkade ostkrokar och myste under filt.
Favorit dryck på morgonen: Kaffe.
När brukar du oftast gå och lägga dig: 22.30. Oftast.
Är du blyg?: Ja. Mycket.
Sysslar du med någon idrott: Ja. Eller äh. Typ. Just nu har jag ett litet sommaruppehåll, annars Vobblar jag med Karin rätt ofta. Simmar och är som värsta badnymferna. Lite Knape, lite Alhanko i en tjusig kombination.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja och Nej. Inte kärlek, men definitivt en instant förtjusning.
Har du spytt offentligt: Ja, en gång på Piteå dansar och ler. Jag hade ätit en korv på en mack och blev jättesjuk. Medan jag kräktes pekade gamla tanter och farbröder, skakade på sina huvuden och sa saker som "titta ungdomarna idag, fulla som dom kräks mitt på blanka dagen". Jag var spiknykter vid tillfället.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Svårt! Antagligen vara naken, vifta på baken och slänga med snabeln.
Är du nöjd med ditt liv: Ja. Absolut till 100%. Annars hade jag gjort något åt det (hoppas jag).
Är du bortskämd: Beror på. Säkert. Kanske.
Vad gör du i morgon: Dricker kaffe. Det är det enda jag vet med säkerhet. Har fortfarande semester (eller "semester" är föräldraledig två veckor till).
Vad är det värsta du vet?: Cancer.
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja.
Vad är det finaste du fått?: i presentväg eller? Eller i livet? Barnen är ju såklart det finaste. Men Mackie ligger bra högt på listan, precis som väskan jag fick av Karin.
En speciell dag du minns: Det får bli speciella "dagar". När mina barn föddes såklart. Sen den fruktansvärda dagen då min kusin dog. Dagar som etsat sig fast och kan återupplevas bakom stängda ögonlock.
Du samlar på: Barn, uppenbarligen. Tidigare Seinfeldboxar och Nesserböcker.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma. Eller någon av mina vänner. Eller min man.
När grät du senast: här om veckan.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa. Enbart resa.
Vill du gifta dig: Jag är gift som den giftigaste.
Vill du ha barn: Har tre. Drömmer i smyg om att adoptera ett till barn. 
Är du musikalisk?: Nej, men har lätt för att plocka ut låtar på piano och blockflöjt (?)
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten. Eller iskall mjölk.
Bor dina föräldrar tillsammans: Med sina "nya" respektive ja. Har turen att få ha fyra världsbra föräldrar. 
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Nej. Jag har nog slutat gråta innan jag somnat, vill jag tro.
Biter du på naglarna: Nej. Naglar biter inte på mig heller. Ids inte ens måla dem. Knappt klippa.

10 kommentarer:

  1. Lite smyginfo: din mamma kallar dig fortfarande för "lillis" ibland, men säg inget till henne om att jag skvallrat. :-)

    SvaraRadera
  2. For the record. Uttrycket lyder i sin helhet: "vi bor i Jörn, och vi flytt int'". Jörn ligger i Västerbotten.

    SvaraRadera
  3. Ligger Jörn i Västerbotten? Ja, ibland har även solen sina fläckar (va?!)

    SvaraRadera
  4. Ps. Wise - fem-sex mil från n-bottensgränsen. Det är fan Norrbotten då. Nästan . Nä.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar dina svar. Du är en fin människa du. Lillis kallar jag Rut för, kommer precis som din mamma att aldrig sluta kalla henne för det. Jag tror att min mamma kallar mig fortfarande för det hon kallade mig när jag var liten. Dockan. Det måste hon ju bara?

    SvaraRadera
  6. skönt att se att det finns fler än jag som är tidspessimister, dvs alltid i okristligt god tid. Det verkar vara högst omodernt.

    SvaraRadera
  7. Kallar dig helt riktig för Lillis när du inte hör på. Har försökt att få bort det, men så löjligt egentligen ???????. Hädanefter är du Lillis igen. Struntar i vad du säger. Hejsansvejsan

    SvaraRadera
  8. Mamma Skryt, du betraktar ditt liv på ett så fint, jordnära och humoristisk sätt.
    Vi saknar er också.
    Kramar från Huddinge.

    SvaraRadera