måndag 31 augusti 2009

Ångesten...

Skrytmamman och Poms kvällsdiskussion:

- Du, jag tror det börjar bli dags för dig och mig att sova i varsin säng nu.
- Va? Jag vägrar. Jag är inte mogen för det ännu.
- Är du säker...
- Helt klart. Totalt jätteomogen.
- Men du är gammal nog och du skulle säkert sova mycket bättre om du inte hade mig snurrandes bredvid. Och sängarna står ju jättenära varandra...
- Nix. Kommer inte på frågan. Det går bara inte.
- Snälla. Jag vill sova själv, utan någon som sparkas och petar mig i ögat i sömnen.
- Tyvärr alltså...
- Men mamma, det kommer gå galant. Vi kan väl prova i alla fall.
- Mmm.. kanske nästa vecka...

1 kommentar:

  1. Nä vet nån vad, grannfrun är också totalt jätteomogen inför att Pom ska sova i egen säng. De får inte - INTE - växa upp för fort. Låt oss hämma all sorts utveckling på alla tänkbara sätt. I morgon är det jag som inte säger annat än "gliiiiii, huhuhuhu, pppppttrrrrrrr" till Helmut (han har ju börjat forma mer genomtänkta ljud, typ nänänänä, istället för bara äääääääää, fy bubblan). ;-)

    SvaraRadera