söndag 16 augusti 2009

*suck*

Alltså allvarligt. En sån här stol kostar, med dyna och bygel (för det lilla barnet) dryga 2 pix. 2000 kr för lite trä och en metallpinne. Det skulle vara helt ok att köpa om det var virke nedhugget av Dolly Parton själv. Som hon sedan, på egen hand, släpat till Teletubbie-land där de stackars Teletubbiesarna monterat stolarna med sina stackars fingerlösa nävar. Att kanske spöket av Olof Palme stigit ned för att sedan måla skiten. DÅ skulle dryga 2000 vara helt ok att betala för denna skapelse.

Ok. Lite hårt kanske. Jag vet att den håller tills barnet är 15 (då den av misstag bränns upp vid ett misslyckat tjuvrökartillfälle). Men jag blir så less på att barnartiklar kostar så hutlöst mycket pengar...

2 kommentarer:

  1. Jag håller med. Synd att jag är en så lättlurad mor att jag hostar upp dem ändå, utan knussel. Man borde faktiskt köpslå med Barnens hus-expediterna mer. Ev ägna sig åt utpressning.
    (tack för tipset - det gick betydligt snabbare att knappa med högerhanden på iPhonen. Det här ska jag komma ihåg till andra sammanhang! ;-))

    SvaraRadera
  2. Ja. Fast med tanke på att jag köpte en bebisfilt igår för 350 kr borde jag inte längre få uttala mig :)

    Ja visst är det skönt att använda högerhanden när man är just högerhänt. Ger livet en extra guldkant och man slipper rätt många gråa hår! ;)

    SvaraRadera