söndag 30 augusti 2009

Ibland går det vägen.

Eftersom att jag inte fyller trettio i år utan nästa (damn, ålder ger pondus), tänkte jag stryka den här från önskelistan. Ja, egentligen tänkte jag revidera hela alltet ned till detta:

1) En tårta. Kanske rent smackar till med tre rosor (fasen, annars blir jag ju utan. Lage och Tage vill ju alltid ha dem).

2) Det där schampot jag alltid glömmer köpa själv på ICA (sist använda jag pojkarnas Bamseschampo. Gav en ny, klistrig känsla jag helst är utan).

Ja. Ni ser själva. Utomordentligt trist och tråkig lista.
Men.
Då händer något.
Skrytpappan meddelar att med hans nya löneförhöjning kommer en överraskning till skrytmamman.
En sånhär. Vit.
Kanske redan idag.
Den materialisthatande go-ecological-sidan av mig ryser. Den andra sidan av mig dansar disco på köksbänken medan jag skriker så högt att den nya tygtavlan darrar likt en hårdrocksfrisyr på Maiden-spelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar