tisdag 11 augusti 2009

Så typiskt skrytmorsan!

Om det är något jag inte är, så är det organiserad. När det kommer till datum är jag helt hopplös. Vet på gränsen inte vilket år det är ens.

Idag var det dags för barnen att börja dagis efter sex veckors semester. LillLage var extra taggad, då han ska få börja på storbarnsavdelningen med "storbarna med långbena". StorTage var mer vaksam, då alla hans vänner slutat för att börja sexårsverksamheten. Hur som haver. Vi packade ryggsäckarna med allt från extrasockar till toppluvor och begav oss. Väl framme, gläntade jag på dagisdörren och såg med ens schemat för veckan. Öh? Vid barnens namn stod det stora L. Jaha, sådär. LEDIGA. Skibbedipapp. En vecka fel. Bara att förklara för en galet besviken LillLage att han ska börja om en vecka istället. StorTage jublade och förkunnade för alla vi sedan mötte på hemvägen att han minsann skulle ha häääärligt sommarlov en vecka till.

Typiskt, som sagt. Från och med nu ska jag bli organiserad. Börja använda kalender till annat än att kludda ner barncitat, kanske skriva ned på lappar som jag sedan SPARAR. Eller på ett eller annat sätt försöka behålla lite information bakom pannbenet. Datum och sådant har en benägenhet att susa in genom skrytmmans öra, för att sedan blandas upp med ord som "godis", "fotmassage " och "vitlöksräkor".

Har lovat barnen en sommarlovsglass idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar