lördag 29 augusti 2009

Nej, det gör du inte!

- Skrytmamman, har du sett innerhinken i soptunnan?
- Öh, nej. den bör väl vara i soptunnan?
- Ja, men den är inte där...
- Jaha. Då har du säkert slängt den.
- Mm. Alltså, jag går ut och kollar i containern..
- Va? Är du galen. Ska du hoppa ner i containern?
- Ja. Eller.. Ja?
- Nej. På allvar.
- Jammen vaddå. Jag slängde den igår kväll, det kan inte vara så många som slängt sopor efter det.
- Skrytpappan.
- Ja.
- Det blir skilsmässa om du gör det. Jag lovar.


Idag ska familjen skryt köpa en ny soptunna till badrummet. Det blir ju trevligt.

3 kommentarer:

  1. Det finns andra män på gatan som har vittjat den där containern i jakt på ett par glasögon - som senare återfanns i linneskåpet(!). Då handlade det inte om något containersök light, då öppnades det soppåsar. Men vi har klarat oss undan skilsmässa.

    SvaraRadera
  2. Nja, jag kommer inte riktigt ihåg varifrån han är från början. Men han har bott uppåt i landet så länge jag kommer ihåg.

    SvaraRadera
  3. Mäh, containerdykning är ju hur kul som helst, låt mannen få vara pojke ett tag :)

    SvaraRadera