lördag 22 augusti 2009

Tapetåterförsäljare från Buttericks.

För tre veckor sedan beställde jag och skrytpappan tapeter från, en vad vi trodde, seriös sida på nätet. När vi efter flera dagars väntan inte fått någon orderbekräftelse mailade vi företaget.
Detta är delar av den mailkonversationen.

"Hej Jag har tagit emot din beställning och jag måste ner i lagret och titta efter så att det verkligen finns 6 rullar kvar. Jag hör av mig idag eller imorgon".

När vi inte fått svar efter några dagar mailade jag dem:
"Hejsan! Är lite nyfiken på hur det går med vår beställning! Finns tapeten kvar?"

Efter någon dag fick vi detta svar:
"Hej. Vi håller på och letar men har inte hittat den. Det kan vara så att den är slut men vi har några till ställen att titta på."

Sju dagar senare skickar jag således detta mail:
"Hejsan. Ni kan nog sluta leta. Är inte längre intresserade av tapeterna"

Vadfasen är det här? "Vi har några till ställen att titta på". Jag har inget eget företag, men tycker mig veta att:
1) man hör av sig i avtalad tid till kunden.
2) uppstår problem hör man av sig ÄNNU tidigare.
3) man har koll på sitt lager. Kanske rent av håller sig till ETT lager.
Vilken USEL service!

1 kommentar:

  1. Gillar särskilt kommentaren "jag måste ner i lagret och titta så att det verkligen finns 6 rullar kvar".
    1) Borde man inte ha koll på det innan man lägger ut till försäljning? 2) Tack för informationen om vad du måste göra! Typ på en restaurang: "Jaha, pastan säger du? Då måste kocken koka pastan, fräsa upp lite lök, paprika och champinjoner, koka upp såsen, lägga ner de frästa grönsakerna och sedan lägga upp alltsammans på en tallrik, peppra lite och dekorera med ett basilikablad" (vilken boring pastarätt, varför beställde du inget godare??)

    SvaraRadera