fredag 28 augusti 2009

En förmiddag med Tage

Efter en vecka med rätt mycket skrytmorsan-bär-gnälliga-småbarn-och-gnatar-om-ditten-och-datten var det dags för lite ensamtid med StorTage. Vi begav oss in till stan och lät Tage bestämma vad vi skulle göra.


Han ville att vi skulle parkera vid älven. Sedan skulle vi leta fiskar. Vi såg tre stycken. Osäkra på om det var hajar. Men antagligen, mest troligt.



Sedan stod lunch på schemat. I vanliga fall brukar Tage yrka på indiskt (han har en liten crush på restaurangägarens dotter), men idag blev det burgare. Vi passar så bra ihop, Tage och jag. Han får mitt lock och jag tar hans botten. Båda två blir lyckliga och mätta.



Tage gillar när saker har en funktion. Här är burgaren pommes frites-hållare. Topp!



Sen blev det pommes frites-skulpturtävling. Min "halta tax på promenad" drog inga rungande applåder. Tages "gatlykta" däremot. Det blev en klar publikfavorit (även om jag misstänker att juryn, bestående av Tage, var jävig).



Efter lunchen blev det fossiljakt. Vi letade dinosauriespår i alla stadens stentrappor. Här har Tage hittat spår från en tyrannosaurus rex. Typ.



Vi bearbetade sedan synintrycken över en kopp kaffe och en schlabang. Tage visade hur en typisk dinosaurieklo såg ut. Han tyckte även att han borde då spara ut naglarna lite, för att det skulle se mer verklig ut. Jag tyckte inte att det lät som en bra idé.



Sen lekte vi "inte nudda smutset". Den moderna versionen av "inte nudda strecken". Tage vann och jag skyllde på att jag har större fötter. Sen begav vi oss hem. Trött och mätta. Eller i alla fall mätta.


4 kommentarer:

  1. Åh herre gud ska han bli mammigare?! =)
    Undrar en sak som jag kanske inte har med att göra egentligen, var bor ni? Tänkte bara på att ni var vid älven, min pappa bor i Rödåsel (utanför Umeå).

    SvaraRadera
  2. Först är det tage, sen lage, sen tage igen, blandar du ihop barnen eller? ;)

    SvaraRadera
  3. Wise - Ojoj.. Jag skyller på sömnbrist..

    SvaraRadera