fredag 7 augusti 2009

En oviss framtid

Femåringen står bredvid sin sportintresserade kompis och pratar.
- "Jag ska simma och spela fotboll när jag blir stor. Jag är högerskytt." (kompisen)
- "Jaha. Jag håller klubban i fel hand säger pappa. Och det är bra!" (Tage)
- "Jammen, det är ju JÄTTEBRA. Du kommer göra massor med mål. Komma från fel håll liksom, och skjuta in den" (kompisen)
- "Ja, när jag spelar match typ.. här kommer jag mot mål. Hej målvakten! Här kommer jag och skjuter från fel håll!!" (Tage)
- "Nämen, så kan du ju inte säga!" (kompisen)
- "....." (Tage, tyst)

En stund senare
- "Min mamma säger att jag är en djurmagnet. Jag älskar djur. Jag ska hålla på med fotboll, hockey och hästar (kompisen)
- "Jaha, jag ska hålla på med grisar (Tage)
- "...." (kompisen, tyst)

Vad det ska bli av min lille femåring, det vette gudarna.




Här som kanin.

2 kommentarer: