fredag 21 augusti 2009

Jobbansökan

Kära arbetsgivare jag söker jobbet hos er pga av att jag bara måste ha ett jobb. Jag vet egentligen inte vad jag vill göra med mitt liv (vilket kan förstås av alla de obskyra, icket-relaterade-till-varandra-kurserna jag läst) men tänkte att det här kanske kunde vara rätt. Jag är brinner inte för något egentligen, förutom mina barn och att skriva. Lyckas ni fånga mitt intresse - ja då kanske (eventuellt) en gnista kan tändas. För övrigt är jag rätt asocial Ogillar att prata med folk och behöva bestämma över andra. Jag är, vad man brukar kalla motsatsen till ett chefsämne. Jag vill bara ha uppdrag som innebär att jag kan vara alla till lags. Och jag vill ta massor av egna beslut, rörande mig själv då. Kommer antagligen att vabba större delen av året då jag har tre små barn på dagis, men tiden jag kommer spendera på just DITT företag, då ska jag vara på alerten. Om jag inte är trött (jag har ju som sagt tre barn). Pratar helst bara med folk jag känner, så det vore fint om jag fick vara för mig själv första två, tre åren.

Annars är jag toppen! Gillar både slapstick- och galghumor. Är det firmafest är jag inte sen att anmäla mig. Jag kan koka kaffe, kommer alltid i tid och klär mig aldrig i paljett.

3 kommentarer:

  1. Hahaha, lysande! du skulle få jobb hos mig vilken dag som helst! Om jag hade ett företag alltså.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra! Jag är säkert jäkligt het på arbetsmarknaden...

    SvaraRadera
  3. Välkommen till städservice :) Ne, skämt åsido, du borde bli proffsbloggare. Du skriver ju grymt kul och om sånt folk vill läsa.

    SvaraRadera