fredag 7 augusti 2009

Som en Kirchsteiger i vargtimmen

Inatt väckte Pom mig en timme senare än vanligt. Jag stirrade på klockan och häpnade lite för mig själv. Jiho! En timme mer i "sova i ett sträck-banken". Tänkte medan jag strök på den lille Poms fjunige huvud att, i morgon... då kommer jag kanske vara pigg och utvilad. En timme mer sådär gör ju massor. Sen är det ju fredag också, man kanske orkar se en hel film. Bjuda över några vänner och ta ett glas vin. Eller ha värsta middagen? Lage och Tage ska ju ha disco, kanske rent ska bjuda över deras små gästers trevliga föräldrar? Jag blandade Poms vällingflaska och fortsatte fundera. På barnen, på hur fina de är. Hur lyckligt lottade jag och skrytpappan är. Hur mycket jag trivs i det här radhuset.. med grannarna och allt annat runt omkring. Och helt plötsligt fann jag mig själv vara HELT JÄDRA KLARVAKEN. Jaha. Där låg jag och kände mig som klippt och skuren ur "Sommar med Ernst". Bara linneskjortan som fattades. Klockan var nu 03:45 och jag låg där och kände in ett jävla rum. Skit också. Klockan blev 04. Och sedan 05. Efter det minns jag inget mer, tack och lov.

I natt, när Pom vaknar, tänker jag som vanligt bara sträcka ut armen mot vällingflarrorna, kisa lite med ett öga så jag med nöd och näppe ser vad jag gör. Klaga lite för mig själv över hur trött jag är och sedan mata Pom medan jag till halvers glider iväg in i drömmarnas land.

1 kommentar:

  1. Ville bara titta in och tacka så jätte mycket för kommentaren. Måste bara säga att din blogg är oxå en sån där rolig som äh väx upp skrattar varje gång jag läser dem..

    SvaraRadera