torsdag 10 september 2009

Effektiv var (inte) ordet.

OK. Dagens "att göra-lista" medan barnen är på dagis:

* Dammsuga.
* Skura köket.
* Plocka bort tvätthögarna till respektive barn.
* Laga en sweet, sweet lunch till mig själv.
* Ta en promenad med Pom i vagnen och hämta igen bilen som står hos skrytmoster.

Detta har jag gjort hittills (och jag skall hämta barnen om två timmar):
* ...

, detta var en liten lögn. Jag har fikat med en granne, lekt flygplan med Pom, kollat facebooken och planerat lite inför helgen, torkat bort en majskroksfläck från golvet, stått i hallen med panik i blicken medan grannen jagade ut en inte så lite galen geting. Ja. Sen har jag tittat på Poms enmanshow i lekrummet. Han lyckades dra ut tre plastbackar med leksaker och sedan kliva ned i en av backarna (med huvudet före, men ändå). Stort. Duktig Pom, inte så duktig skrytmorsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar