torsdag 3 september 2009

Men förbaskat..

Idag bestämde jag mig, efter gårdagens nyvunna panikrädsla för svininfluensan att barnen skulle äta sjuka mängder bär för att få i sig vitaminer. Rena hälsan och finfint för immunförsvaret.

Sagt och gjort. Vi åkte iväg till stans största bärbuskar (hemma hos skrytmormor och skrytmorfar) där barnen brukar kalasa så mycket de bara orkar.


Bra barn! Ät mera. Det här var de gröna krusbären.. nu tar vi hallon!



Men Tage vad gör du? Hallon sa jag.. kom tillbaka..



Men det var då själva.. Kom ner! Du ska ju äta hallon nu. Antioxidanter Tage!



Inte du också Lage! Jag sa ju att det var dags att äta hallon nu. Eller vinbär då!? Kom ner från äppelträdet båda två!



Bra. Sådär.. Men Tage, fokusera! Skit i blommorna. Dom har inte botat någon från flunsan, iväg och ät bär!


Stå inte bara där och kika på en massa maskäten fallfrukt. Gå till buskarna. ÄT! Skrytmormor, kom hit och hjälp mig får barnen att äta sjuka mängder bär!!

10 minuter senare


Jaha. Så gick det med det. Skrytmormor stoppade dem i badet i stället. Ingen förståelse alls.

Men i morgon - !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar