måndag 21 september 2009

I love Tina

30 Rock är kanske världens bästa serie. Jag kan inte nog understryka detta faktum. Det avsnitt som handlar om "the rural juror" kanske är bland det roligaste som någonsin visats på tv (i fight med ett gäng Seinfeld-avsnitt samt Falty Towers "don't mention the war").

Tina Fey är bäst, helt enkelt. OM det inte vore för Skrypappan skulle jag försöka få gifta mig med henne (sa jag inte något liknande om Annika Lantz nyss? Who cares, easy come, easy go). Nu har 30-Rock i alla fall vunnit en massa Emmys igen. Topp, säger jag!

1 kommentar:

  1. Har bara sett nåt (eller typ ett halvt?) avsnitt av 30 rock, men man måste kanske göra en rejälare koll då?

    Jag tycker att Seinfeldavsnittet som kulminerar i ett slagsmål på en festlig middag med Seinfelds föräldrar i Florida med en desperat ståuppande Seinfeld i solglajjer (han hade två blåtiror) och en hög Elaine är magnifikt. Och så garvar jag alltid åt Homer Simpsons upptåg. "The sun!? That's like the hottest place on earth!"

    SvaraRadera