onsdag 23 september 2009

Soffjakten.

Nu ska vi se. En ny soffa. Jag börjar kika lite på nätet kanske... Em och Mio. Men vadfasen!? Minst 13.000 för en reguljär soffa. Nä.. Det är för mycket. Jag kollar IKEA. 10.000 för en snygg. Nja. Sen vet man ju inte hur kvalitén är. Kollar EM och Mio igen. 15.000. Jammen, den var verkligen supersnygg och ungefär så som vi (jag) tänkt oss (mig). Här kan man till och med bygga sin egen soffa i en editor. Fåse nu - tresits och divan och rundat avslut. Sen kollar man summan på delarna. Oj. *host* 32.000 kr. Vi skippar den. Här har vi en snarlik som den vi byggde för 20.000. Ganska ok då. Men här då?! En jättefin för 17.000 - vilket klipp! Den här måste vi ju bara köpa, för DET priset så är det inte mycket att fundera på!

2 kommentarer:

  1. Jamen visst är det underbart. Det resonemanget känns igen från mig själv! Plötsligt så har jag "tjänat" flera tusen så varan är ju jättebillig. Maken har aldrig fattat hur jag tänker, men så länge jag fattar, så räcker det väl eller hur? Go for it! Morgonkram till er alla.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är likadant när det gäller barnkläder. Otroligt fiffigt att tjäna pengar på det där viset!

    SvaraRadera