tisdag 1 september 2009

"Frisörsalong LillLage"

Mamma, kan vi leka frisör? Lägg dig ner, så gör man ju när man är hos frissan (ja, Lage har varit hos frisören. Och då satt han upp, kan tilläggas). Fåse, du har mycket hår i nacken. Du ser ju ut som en kvinna, bäst vi snurrar håret lite. Sådär, nu blev det bättre. Vänta, här är ett hål.. jag kan se ditt skulett! Nähä, det var inget hål, jag såg fel (tur det!). Nu, sådär. Nu har du en knut och en fin fläta. Jag är alldeles snart klar. Hmm.. kan jag låna saxen lite bara?

3 kommentarer:

  1. Verkligen tur att det inte var skulettet han såg! Då hade jag blitt orolig också!
    Och tur att han inte var lika företagsam som en bekants barn och hennes kusin, båda alltså tjejer med hår typ till axlarna. Plötsligt kommer kusinen till bekantingen och säger "jag vill inte att X ska klippa mig mer. Jag VILL INTE det.". Bekantingen ba "?" men börjar ana oråd. Mycket riktigt har barna (ca 3 år) klippt varandra - ett par tjusiga hack mitt bak på huvudet.

    SvaraRadera
  2. Ja huvva. Inte något man hoppas på. LillLage har blivit extremt intresserad av saxar på slutet.. måste börja hålla mycket god koll på saxlådan.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är nog bäst det. Han kan ju brås på mig. :-) Jag klippte ju av luggen på Linda när vi var små - några dagar innan hennes föräldrar skulle gifta sig. Jag var inte populär då kan jag säga...

    SvaraRadera