torsdag 24 september 2009

Mätt och obelåten.

Vilken konstig frukostupplevelse jag hade den här morgonen. I vanliga fall äter jag kanske en filtallrik eller en stor lingongrova-macka. Är lite i fikaträsket just nu, så en macka är egentligen nog eftersom att jag påfyllnadsfikar varannan timme eller så. Men, i morse hittade jag tre halvor foccacia-bröd från gårdagens lunchdate med M. Satte mig vid bordet, hällde upp kaffet och.. vart tog bröden vägen? Och OJ vad min mage plötsligt kändes full. Urk. Mitt i all prata-med-barnen-dricka-kaffe-söva-ilsken-Pom-i-vagnen så hade jag smällt i mig dem. Så märkligt. Och ogenomtänkt. Och oväntat. Kände för att säga som LillLage alltid säger "vart tog min macka vägen?" men känslan i magen vittnade allt för tydligt om svaret på den frågan.


1 kommentar: