tisdag 29 september 2009

Etapp tre.

Ok. Skrytpappan kommer alltså hem i morgon kväll. I morgon till lunch är barnen på dagis och jag på stan med Skrytbästisarna. Till Middagen är vi bortbjudna. Med andra ord kan jag fylla diskmaskinen till max nu utan att behöva tömma den. Kommer ju inte behöva några av matlagningsattiraljerna innan i övermorgon. Ha! Vinst! In your face disken! Finns det något Skrytmorsan ogillar (LÄS: hatar. Ja, faktiskt) så är det att plocka ur maskinen. Räknar alltid noggrant ut hur jag ska slippa. Antagligen tar dessa uträkningar längre tid än själva urplockningen, men det bryr jag mig inte om. Huvudsaken jag slipper rappla med skramliga bestick och smygblöta, vattendroppande kastruller.



Blev en skrämmande påtaglig nära-disken-upplevelse den här eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar