tisdag 8 september 2009

Gissa monologen!

"Fyller år ja. Äum.. *host*, jo om någon dag. Ja typ i morgon kanske *harkel*. Önskat mig? Nja alltså.. äh, inget speciellt. Eller jo kanske. Asch *röd som en tomat*, nu låter det ju som att jag fyller en jämn siffra.. Huvva.. Uppschåsat sådär. Nejdå, jag fyller ju bara 29 såatteh.. *host*. Nämen, oj, nu måste jag nog gå..."

Vem säger detta?
1) En person som med gravallvarlig svininfluensa?
2) En person med bekymmer?
3) Skrytmorsan som pratar om sin födelsedag.

Rätt svar: 2 och 3 (Och kanske ettan, gud förbjude).

Andra människor tycker att det är pinsamt att spilla kaffe på någon annans svindyra jacka. Eller att råka sparka en fotboll på grannens unge. Jag tycker att det är pinsamt att fylla år. Jodå. Snart skäms jag väl över det faktum att jag har två fötter också.

Förhelvidevittes skrytmorsan! Skärpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar