tisdag 15 september 2009

Så plockar vi äpplen och lägger i korgen.

Igår hände det. Skrytmorsan gick på gympapass. Va, tänker ni. Vad har hänt? Jo kära läsare, skrytmorsan har bestämt sig för att bli en ny Muscles from Brussels.

,där ljög jag en aning. Jag kommer ju inte från Belgien.

Hur som haver. Med en redigt mellanmål i magen (kladdkaka och glass) som sedan toppats med en trerätters (bruschetta, lövbiffgryta och lime- och marängpaj) var jag redo. Slog följe med två vackra damer och promenerade iväg till elitträningspasset (ja, jag väljer att kalla det för ett elitpass eftersom att det innehöll koordinerade rörelser som är så svåra att bara eliten klarar det. jag klarade det inte. Det gjorde däremot exakt alla andra, mer eller mindre. Några deltagare var över 60 år, men det är inget att orda om).

I 60 minuter pågick the drill from Hell. Man skulle svänga armarna, klappa med höger hand på vänster häl, göra halvrnurrar med flaxiga armar, sittuppa en massa, dra i gummiband, armhäva. Ja, det fanns inga gränser på idérikedommen. Jag svettades, gick åt fel håll, vevade med höger hand när det uppenbarligen var vänster arm som skulle vevas (förlåt de som stod bredvid mig) och fnissade när alla andra var tysta. Men jag klarade i alla fall av allt hjälpligt. Och jag kräktes inte eller föll avsvimmad till marken. , istället så tyckte jag faktiskt att det var riktigt roligt!

Jej för damgympa! Saknade bara "plocka äpplen och lägga i korgen". Ska ta upp det med instruktören. Hon missade det viktigaste momentet och det som gör att ett sådant pass ens får kallas gymnastik (annars kallas det bara "trevlig sammankomst med energiska kvinnor" och det låter väldigt o-idrottsligt för mig som tänkt att storsatsa).

Ja. Nu ska jag sluta skriva innan jag barkar iväg för mycket. Jag har druckit tre stora koppar kaffe på morgonen vilket brukar ha en tendens att få mina texter att likna fylleskrivning.

Ha en bra dag alla (tre)!

1 kommentar:

  1. Fick mig att tänka på när jag och min syster var på Korpen gympa. Herregud. Jag tror jag skrattade halva första gången, åt mig själv och åt syrran. Vi gick åt fel håll, vi förstod inte alla övningar.... Vi slutade gå när vår manliga instruktör hade glömt kalsongerna under de smååå shortsen. Vissa övningar som kräver att man ligger på golvet gjorde så man såg mer än man ville. Jag skrattade så jag inte kunde resa mig, sen vågade vi oss aldrig tillbaka. Men shit vilken allsidig träning, värsta träningsvärken fick man... Kram kram

    SvaraRadera