tisdag 1 september 2009

Ettårsdagen idag!

För ett år sedan stod jag med svettiga handflator, darrande knän och lill-Pom i magen framför körskolans dörrar.Det var dagen D. Fick köra upp med en kvinna som samma morgon bränt handen på ett bastuaggregat. Misstänkte att hon inte var på världens bästa humör så jag drog igång en charmoffensiv värre än Levengoods mjukisröst. Hon var inte imponerad. Körde land och rike runt (ja, i alla fall stadskörning, landsvägskörning, backa runt gathörn och motorväg) innan färden avslutades. Hon tittade på mig, slog mig hårt på armen och väste - du gjorde massor av fel och du kommer aldrig att få köra ett fordon mer avancerat än en cykel! Sen tyckte hon att jag var rätt ful i håret också.

, ok. Så sa hon inte. Hon sa inget speciellt. Gav mig bara en lapp och konstaterade att "ja, det där gick ju bra".

Oh my, vilken dag!

Idag blir det till att fira. Med att köra till ICA och handla mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar